PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Powstał system monitoringu opinii internautów

Autor: PAP
18-04-2012 15:54

Studenci Politechniki Gdańskiej opracowali system monitoringu opinii internautów. Narzędzie o nazwie SentiOne całą dobę monitoruje polski internet i buduje bazę wypowiedzi internautów na temat marek, produktów, usług i osób.

Twórcami systemu są Bartosz Baziński i Michał Brzezicki, studenci V roku Informatyki z Katedry Algorytmów i Modelowania Systemów na Wydziale Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej.
Jak mówią, "w Polsce jest ok. 10 mln aktywnych internautów" i uważają, że "opinie użytkowników internetu są miarodajne".

Baziński tłumaczy, że "system bada to, co internauci piszą nt. instytucji, firm, marek, osób i ocenia, czy są to opinie negatywne czy pozytywne". "SentiOne zbiera opinie z wszystkich możliwych źródeł w internecie, np. z serwisów społecznościowych, z serwisów mikroblogowych i blogów, z forów internetowych, z komentarzy na portalach informacyjnych oraz z serwisów, na których internauci recenzują produkty" - wyjaśnił. "Monitorujemy m.in. facebook, blip, twitter, opineo, nokaut, Youtube, Google, Skąpiec" - dodał.

Michał Brzezicki wyjaśnił, że "system znajduje wszystkie wypowiedzi internautów i potem wśród nich szuka opinii na określony, zadany temat". "Jeszcze nie mamy w systemie sto procent wypowiedzi internautów, ale ta liczba cały czas rośnie" - powiedział. Ocenił, że "teraz system posiada ok. 50 mln wypowiedzi z ostatniego roku, a będzie jeszcze więcej".

"Zbieramy wszystkie opinie i dzięki algorytmowi opartemu o techniki sztucznej inteligencji oceniamy te wypowiedzi, czy są one pozytywne czy negatywne" - wyjaśnił Baziński.

Powiedział, że "SentiOne pozwala ocenić, jak zmienia się odbiór jakichś osób, produktów czy marek w internecie". "System umożliwia wykonanie w natychmiastowym trybie badania opinii internautów, bez ankiet i ich analizy" - powiedział. "To jest dobre narzędzie np. do badania skuteczności prowadzonej kampanii marketingowej" - dodał. Zwrócił uwagę, że "z tych danych można określić np. nastroje społeczne, tendencje rynków kapitałowych".

Studenci poinformowali, że na podstawie systemu na Politechnice Gdańskiej realizują obecnie projekt badawczy, którego celem jest określenie, jak opinie internautów wpływają na rynek kapitałowy. Na ten cel Baziński otrzymał stypendium naukowe w wys. 65,5 tys. zł w ramach szóstej edycji programu Ventures Fundacji na rzecz Nauki Polskiej.

Baziński jest przekonany, że "system może być wykorzystany przez firmę, która np. wprowadza nowy produkt na rynek i po kilku dniach już może wiedzieć, co konsumenci, użytkownicy o nim sądzą, jak internauci go odbierają".

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

29 863 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

590 855 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 047 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.