PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Powstał system monitoringu opinii internautów

Autor: PAP
18-04-2012 15:54

Studenci Politechniki Gdańskiej opracowali system monitoringu opinii internautów. Narzędzie o nazwie SentiOne całą dobę monitoruje polski internet i buduje bazę wypowiedzi internautów na temat marek, produktów, usług i osób.

Twórcami systemu są Bartosz Baziński i Michał Brzezicki, studenci V roku Informatyki z Katedry Algorytmów i Modelowania Systemów na Wydziale Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej.
Jak mówią, "w Polsce jest ok. 10 mln aktywnych internautów" i uważają, że "opinie użytkowników internetu są miarodajne".

Baziński tłumaczy, że "system bada to, co internauci piszą nt. instytucji, firm, marek, osób i ocenia, czy są to opinie negatywne czy pozytywne". "SentiOne zbiera opinie z wszystkich możliwych źródeł w internecie, np. z serwisów społecznościowych, z serwisów mikroblogowych i blogów, z forów internetowych, z komentarzy na portalach informacyjnych oraz z serwisów, na których internauci recenzują produkty" - wyjaśnił. "Monitorujemy m.in. facebook, blip, twitter, opineo, nokaut, Youtube, Google, Skąpiec" - dodał.

Michał Brzezicki wyjaśnił, że "system znajduje wszystkie wypowiedzi internautów i potem wśród nich szuka opinii na określony, zadany temat". "Jeszcze nie mamy w systemie sto procent wypowiedzi internautów, ale ta liczba cały czas rośnie" - powiedział. Ocenił, że "teraz system posiada ok. 50 mln wypowiedzi z ostatniego roku, a będzie jeszcze więcej".

"Zbieramy wszystkie opinie i dzięki algorytmowi opartemu o techniki sztucznej inteligencji oceniamy te wypowiedzi, czy są one pozytywne czy negatywne" - wyjaśnił Baziński.

Powiedział, że "SentiOne pozwala ocenić, jak zmienia się odbiór jakichś osób, produktów czy marek w internecie". "System umożliwia wykonanie w natychmiastowym trybie badania opinii internautów, bez ankiet i ich analizy" - powiedział. "To jest dobre narzędzie np. do badania skuteczności prowadzonej kampanii marketingowej" - dodał. Zwrócił uwagę, że "z tych danych można określić np. nastroje społeczne, tendencje rynków kapitałowych".

Studenci poinformowali, że na podstawie systemu na Politechnice Gdańskiej realizują obecnie projekt badawczy, którego celem jest określenie, jak opinie internautów wpływają na rynek kapitałowy. Na ten cel Baziński otrzymał stypendium naukowe w wys. 65,5 tys. zł w ramach szóstej edycji programu Ventures Fundacji na rzecz Nauki Polskiej.

Baziński jest przekonany, że "system może być wykorzystany przez firmę, która np. wprowadza nowy produkt na rynek i po kilku dniach już może wiedzieć, co konsumenci, użytkownicy o nim sądzą, jak internauci go odbierają".

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


38 075 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

788 537 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 263 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP