Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Pracownicy działają na rzecz swoich firm w internecie

Autor: wnp.pl (WGK)
09-04-2014 14:08

Internet i media społecznościowe zmieniają sposób w jaki komunikują się pracodawcy i pracownicy - ci drudzy maja więcej możliwości zabrania głosu. 56 proc. pracowników broni swoich firm przed krytyką korzystając z możliwości oferowanych przez sieć. Znacznie mniejszy odsetek krytykuje pracodawców w internecie. Takie wnioski płyną z badania firmy Weber Shandwick.

Ankietowani uważają, że co piąty pracownik aktywnie działa na rzecz pracodawcy, a jedna trzecia może stać rzecznikami miejsca pracy. - Internet i media społecznościowe dają pracownikom prawo głosu i siłę współtworzenia wizerunku firmy, w której pracują. Organizacje inwestujące w media społecznościowe i prowadzące w nich otwarty dialog ze swoimi pracownikami, mogą liczyć na to, że pracownicy będą odwzajemniali ich wysiłki, stojąc na straży dobrej reputacji firmy - komentuje wyniki badania Wojciech Borowski, prezes McCANN Worldgroup.
Z badania wynika też, że ponad 30 proc. pracodawców zachęca swoich pracowników do korzystania z mediów społecznościowych i do dzielenia się informacjami na temat firmy. W efekcie pracodawcy zaangażowani w media społecznościowe są bardziej chętni (72 proc.), by skupiać się np. na zwiększaniu sprzedaży, niż pracownicy, których pracodawcy w nich się nie udzielają (48 proc.).

Raport informuje, że połowa wiadomości, zdjęć czy filmów wideo zamieszczonych przez pracowników w mediach społecznościowych dotyczy ich pracodawców, prawie 40 proc. pracowników umieszcza w sieci pozytywne komentarze na temat swoich pracodawców, jedna trzecia wykazuje aktywność w internecie bez zachęty pracodawców, 16 proc. udostępniło w internecie krytyczne lub negatywne komentarze na temat swojego pracodawcy, a 14 proc. opublikowało w mediach społecznościowych na temat swojego pracodawcy coś, czego potem żałowało.

Z drugiej strony na zachowania pracowników w mediach społecznościowych wpływają zmiany na rynku pracy. 84 proc. ankietowanych przyznało, że doświadczyła takich zamian (jak zmiany personalne na pozycjach kierowniczych, zwolnienia grupowe, fuzje, przejęcia czy spowolnienie finansowe), tylko czterech na 10 pracowników potrafiło opisać innym, czym zajmuje się ich pracodawca, albo jakie są jego cele i jedynie 30 proc. pracowników jest silnie związanych ze swoim pracodawcą (autorzy uważają, że może to wynikać z szybkiego tempa zmian i słabej komunikacji wewnętrznej). Jednocześnie prawie sześciu na 10 ankietowanych broniło reputacji pracodawcy.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 648 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP