Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Prawo, inżynieria i IT na topie koszyka outsourcingu

Autor: wnp.pl (PS)
21-02-2012 14:17
Prawo, inżynieria i IT na topie koszyka outsourcingu
fot. (Andrzej Wawok)

W najbliższych trzech latach największy popyt na rynku centrów usług wspólnych (SSC) oraz obsługi outsourcingowej dla biznesu (BPO) będzie występował na usługi prawne, inżynieryjne i utrzymania aplikacji.

Tak w badaniu firmy doradczej PwC („The ever - changing global service- provider industry”) odpowiedziało odpowiednio: 50 proc., 43 i 38 proc. ankietowanych.
Zaraz za nimi znajdują się usługi analityczne i bazujące na wiedzy (32 proc.), usługi zarządzania łańcuchem dostaw oraz infrastrukturą (32 proc.), a także usługi zarządzania kapitałem ludzkim (31 proc.).

Specjalizacje

Europa Środkowo-Wschodnia zajmuje obecnie pierwsze miejsce pod względem liczby centrów usług rozwoju i utrzymania aplikacji oraz trzecie pod względem usług IT (po Ameryce Północnej i Europie Zachodniej). Nasz region jest także głównym dostawcą usług inżynieryjnych oraz badawczo-rozwojowych (R&D). W Polsce dominują centra usług finansowo - księgowych oraz z zakresu wsparcia IT.

W Europie Zachodniej pierwsze miejsca zajmują natomiast usługi zewnętrzne IT, centra obsługi klienta oraz zakupy. Z kolei obie Ameryki - to domena usług IT i obsługi klienta.

- Wydaje się, że najbliższe lata przyniosą specjalizację poszczególnych ośrodków oraz całych regionów na świecie – stwierdza Kinga Kurpiel, menedżer w dziale SSC w PwC. - Europa Środkowo-Wschodnia przestaje być postrzegana przez inwestorów jako miejsce do lokowania procesów nieskomplikowanych i powtarzalnych, co w połączeniu z obserwowanym trendem do wydzielania procesów innowacyjnych daje nam ogromną szansę.

Kryteria wyboru

W opinii 77 proc. właścicieli centrów outsourcingowych, tworzenie nowych i innowacyjnych usług SSC/BPO jest silnie powiązane z dostępem do pracowników o specjalistycznej wiedzy i umiejętnościach. Z kolei 57 proc. wskazuje wagę wyboru lokalizacji w odpowiedniej strefie czasowej – tak by pracownicy mogli być w stałym kontakcie z klientem w czasie rzeczywistym. Z kolei dla 52 proc. podstawowym kryterium jest wrażliwość na potencjalne ryzyka (finansowe, operacyjne i reputacji, jak również dostępu do poufnych danych).

Niskie koszty pracy jako przewagę konkurencyjną przy w wyborze lokalizacji wskazało w badaniu tylko 38 proc. ankietowanych, w porównaniu do 45 proc. rok wcześniej. Za główne czynniki warunkujące obecnie sukces biznesowy centrów usług wspólnych lub BPO respondenci uznali: jakość kapitału ludzkiego (63 proc.), wiedzę ekspercką (56 proc.) oraz równorzędnie możliwość zapewnienia wysokiej jakości obsługi klienta wraz wiedzą na temat poszczególnych procesów biznesowych (46 proc.).

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 570 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP