PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Prawo telekomunikacyjne będzie bardziej przyjazne klientowi

Autor: wyborcza.biz
25-05-2012 08:08
Prawo telekomunikacyjne będzie bardziej przyjazne klientowi

Nowelizacja prawa telekomunikacyjnego przygotowana przez rząd nie przewiduje gwarancji szybkości internetu, ale nasza ochrona przed pazernością operatorów znacząco wzrośnie.

- Telekomunikacja to już nie czwarta literka w starym skrócie PPTT (Polska Poczta, Telegraf i Telefon), której jedyną rolą jest zapewnienie "łączności". To kościec społeczeństwa sieciowego, platforma sprzyjająca zmianom stosunków społecznych - przekonuje Igor Ostrowski, wiceminister w resorcie administracji i cyfryzacji odpowiedzialny za telekomunikację. Stąd w nowej ustawie wiele zapisów ułatwiających życie - zarówno konsumentom, jak i przedsiębiorcom.
Co tam znajdziemy?

Jeśli korzystamy w komórce z internetu, to operator będzie musiał zaoferować nam pakiety danych. Nie będzie więc już tak, że wejście w smartfonie na Facebooka czy przejrzenie rozkładu jazdy autobusów doprowadzi do nieprzewidzianych wydatków. Cena pakietu i limit ściąganych danych będą jasno określone. Co więcej, operator będzie miał obowiązek powiadomić nas o tym, że przekraczamy określony wcześniej limit. I spytać, czy dalej chcemy korzystać z internetu.

- Dziś abonenci mogą mieć poważny problem finansowy, jeśli nie wiedzą, kiedy przekroczyli limit - zaznacza wiceminister Ostrowski.

Ważnym zapisem jest zrównanie elektronicznej formy umowy z papierową. Do tej pory korespondencja elektroniczna musiała się kończyć papierkiem. Ograniczenie jednak pozostaje - korespondencja elektroniczna będzie ważna, jeśli podpiszemy ją podpisem elektronicznym.

Otrzymamy też narzędzie do walki z operatorami, którzy co prawda nagrywają nasze rozmowy z konsultantami, ale potem dowolnie tym nagraniem się posługują.

- Miałem sytuację, w której podczas sporu z operatorem poprosiłem o odtworzenie rozmowy telefonicznej w sprawie oferty i okazało się, że nagranie... zaginęło - opowiada Tomasz Kulisiewicz, analityk firmy doradczej Audytel. Teraz taka sytuacja nie będzie miała prawa się zdarzyć.

- Dostawca będzie zobowiązany przechowywać "oświadczenie woli" abonenta do końca okresu, na jaki umowa została zawarta - mówi Ostrowski. Chodzi o to, by nie było wątpliwości, czy konsument się zgodził na zmianę umowy, czy nie. Poza tym rozmowa telefoniczna musi zostać zachowana w całości, a nie tylko wycinek "zgadzam się". - Wtedy prawo abonenta do weryfikacji treści rozmowy nie będzie fikcją - mówi minister.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 240 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 663 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP