PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Prezes CDP: telekomunikacja mniej wrażliwa na kryzys

Autor: wnp.pl (Tadeusz Gańczarczyk)
29-01-2009 16:50
Prezes CDP: telekomunikacja mniej wrażliwa na kryzys

O szansach na dalszy rozwój usług telekomunikacyjnych w czasach dekoniunktury rozmawiamy z Jarosławem Roszkowskim, prezesem zarządu Crowley Data Poland.

Jak wyglądał rok 2008 pod względem sprzedaży Waszych produktów dla firm?
- Rok 2008 był rokiem szybkich wzrostów, w którym operatorzy potrafiący wykorzystać dobrą koniunkturę gospodarczą, osiągnęli dwucyfrową dynamikę wzrostu przychodów. Rosły praktycznie wszystkie linie produktowe, ze szczególnym naciskiem na usługi głosowe oraz transmisję danych. Nasz przykład pokazuje, że mimo spadkowej tendencji na rynku telefonii stacjonarnej, w segmencie tym jest jeszcze spory potencjał i można na tym zarabiać – Crowley Data Poland wygenerował sprzedaż prefiksu o blisko 20 proc. wyższą niż w roku ubiegłym, zwiększając tym samym udział usług głosowych w przychodach firmy do ponad 30 proc.

Popyt na Wasze produkty jest uzależniony od koniunktury całej gospodarki - czy odczuliście spadek zamówień?

- Usługi telekomunikacyjne należą raczej do kategorii „must to have”, aniżeli „nice to have”, więc nie należy się spodziewać, aby w czasach kryzysu korzystanie firm z tych rozwiązań było dużo niższe. Firmy będą natomiast baczniej przyglądać się kosztom ponoszonym na telekomunikację i szukać rozwiązań optymalizujących te wydatki. Dla operatora takiego jak Crowley Data Poland jest to szansa rynkowa. Do tej pory, wykazując nawet duże oszczędności kosztowe trudno nam się było przebić ze swoją ofertą u części, dużych nabywców. Klienci biznesowi, poza optymalizacją całościowych kosztów ponoszonych na telekomunikację, poszukują rozwiązań, które zapewniają mobilność i elastyczność.

Czy te zasady dotyczą także usług internetowych?

- W obszarze dostępu do Internetu obserwujemy tendencję do zwiększania przepustowości łącz i szerszego ich wykorzystywania (na popularności zyskuje VoIP). Wybierając dostawcę Internetu, poza parametrami technicznymi, firmy zwracają także uwagę na takie elementy oferty jak możliwość dzierżawy infrastruktury technicznej czy też usługi bezpieczeństwa.

Z przeprowadzonych przez Crowley Data Poland badań satysfakcji klientów wynika, że do najważniejszych czynników decydujących o wyborze dostawcy Internetu, zaraz po bezawaryjności usług, znajdują się kwestie dotyczące dbałości o klienta. Wysoka jakość obsługi sprzedażowej i posprzedażowej, błyskawiczna reakcja na zgłaszane przez klienta problemy oraz systematyczna komunikacja to jedne z kluczowych aspektów mających wpływ na relacje z klientami.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 374 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP