Jeśli chodzi o innowacyjność, przedsiębiorcy przede wszystkim muszą chcieć - powiedziała Bożena Lublińska-Kasprzak, prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Z badania dotyczącego strategii inwestycyjnych w czasach kryzysu, które PARP przeprowadziła na przełomie roku w małych, średnich i mikro firmach wynika, że nie mają one planów strategicznych, nie myślą o innowacyjności i inwestycjach w nowoczesne technologie. - Nie dostrzegają ważnej funkcji takich inwestycji. Istnieje u nas duży problem świadomościowy. Na pierwszym miejscu, jeśli chodzi o cele działalności przedsiębiorcy stawiają przeważnie wyniki finansowe a innowacje wiążą się z ryzykiem. Nie dają też określonego jasno poziomu zysku - powiedziała prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. - Dlatego bardzo trudno namówić firmy do innowacyjnych inwestycji - zauważyła.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Prezes PARP: małe i średnie firmy nie myślą o innowacjach