PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Prezes TVP chce zmiany finansowania mediów publ.

Autor: PAP
22-10-2012 07:45

Prezes TVP Juliusz Braun uważa, że najlepszym sposobem finansowania mediów publicznych byłaby powszechna opłata, wnoszona przez każde gospodarstwo domowe. Komercjalizacja TVP1 i TVP2 oznaczałby rezygnację z uniwersalnych programów dla szerokiej widowni - ocenił Braun w rozmowie z PAP.

Odnosząc się do słów ministra administracji i cyfryzacji Michała Boniego, który w sierpniu mówił, że w 2012 i 2013 r. nie ma potrzeby dokonywania zmian systemowych w mediach publicznych, a wprowadzenie ich w życie mogłoby rozpocząć się np. w 2015 r., Braun podkreślił, że przetrwanie TVP przez najbliższe dwa lata jest możliwe, ale pod warunkiem finansowania publicznego na "nieco wyższym poziomie niż obecnie".
"Ponieważ w przyszłym roku nie będzie tak kosztowych wydarzeń, jak mistrzostwa Euro, TVP powinna zamknąć rok 2013 bez strat. A budżet na rok 2014, jeżeli nowy system rzeczywiście będzie wchodził w życie od 2015 r., będzie można już układać pod jego kątem" - dodał Braun w rozmowie z PAP.

Zgłoszony ostatnio przez Ruch Palikota pomysł, by TVP1 i TVP2 działały jak media komercyjne, a pion misyjny tworzyły TVP Kultura, TVP Info i nowo powstały program dla dzieci, Braun ocenił jako "groźbę, a nie projekt pozytywny".

"To oznaczałoby, że Polska - jako jedyny kraj europejski - praktycznie zrezygnowałaby z uniwersalnych kanałów telewizji publicznej. To byłoby szkodliwe. Należy jasno powiedzieć, że telewizja publiczna to nie tylko najwyższa kultura, historia, czy edukacja, ale również np. seriale, które niosą wartościowe przesłanie i utrzymują wysoką jakość" - powiedział prezes TVP.

Jak zauważył, obecnie TVP1 i TVP2 transmitują dziesiątki niekomercyjnych wydarzeń, takich jak dożynki jasnogórskie i prezydenckie, państwowe uroczystości 11 listopada, Dzień Papieski, czy gala nagrody "Nike".

"Transmisja tych wydarzeń kosztuje nawet kilkaset tysięcy złotych. Zwykle mają niższą oglądalność, co negatywnie przekłada się na przychody reklamowe całej stacji. Wystarczyłoby z nich zrezygnować, a wynik finansowy byłby lepszy. Gdyby też zrezygnować z Teatru Telewizji, czy cyklu +Kocham kino+ a także dać TVP prawo do przerywania audycji reklamami, rok zakończyłby się zyskiem finansowym, ale oznaczałby stratę społeczną. Ja w tym kierunku iść nie zamierzam" - oświadczył.

Prezes TVP przypomniał, że podobny pomysł zrealizowano w Nowej Zelandii, gdzie zakończył się on faktyczną likwidacją nadawcy publicznego - pozostał jedynie niszowy program dla Maorysów.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


27 776 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 663 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP