PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Prezes UKE: telekomunikacja ma być tania i powszechna

Autor: wyborcza.pl
07-05-2011 08:43
Prezes UKE: telekomunikacja ma być tania i powszechna

Do każdego mieszkania powinien być dociągnięty światłowód, a zmiana operatora powinna odbywać się bezboleśnie dla klienta. To zadanie dla regulatora rynku na najbliższe miesiące - mówi Anna Streżyńska, prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej, której kadencja kończy się 8 maja.

Podtrzymuje pani deklarację sprzed kilku miesięcy, że chciałaby być prezesem UKE na kolejną kadencję?
- Tak. Ale wszystko zależy od tego, na jakich warunkach. Chciałabym o tym porozmawiać z moimi kolegami z rządu, którzy są moimi głównymi partnerami w codziennej pracy.

Kogo ma pani na myśli?

- Przede wszystkim chodzi o premiera. W imieniu rządu nadzoruje mnie co prawda minister infrastruktury Cezary Grabarczyk, ale ja współpracuję nie tylko z tym resortem. Współpracuję też choćby z MSWiA, resortem obrony i rozwoju regionalnego. Nie z każdym z tych resortów współpraca przebiega tak dobrze, jak bym chciała. Nie ma sensu podejmować się dalszej pracy w UKE w sytuacji, gdy wiem, że mogę napotykać poważne przeszkody. Mnie potrzebni są otwarci i pozytywnie nastawieni partnerzy w rządzie.

Co z dotychczasowej pracy prezes Streżyńskiej ma zwykły obywatel?

- Pięć lat temu rynek ruszył z miejsca, zagotował się, bo przez długi czas tylko "pyrczał" na wolnym ogniu.

Miesięczny koszt korzystania z komórki w najtańszym planie wynosił w 2005 r. ok. 140 zł, dziś jest to średnio ok. 39 zł. Za dostęp do internetu o prędkości 1 Mbit/s, przy umowie na dwa lata, płaciliśmy w grudniu zeszłego roku w Telekomunikacji Polskiej 44 zł, a w 2005 r. cena wynosiła prawie 140 zł. To spadek o ok. 70 proc. Jednocześnie wzrosła wartość rynku usług telekomunikacyjnych - z ok. 37 mld zł do ponad 42 mld zł.

Ponadto klienci uwierzyli, że istnieje ktoś, kto interesuje się ich problemami, nawet jeśli - jako UKE - mamy prawie zerowe kompetencje do ochrony klientów. Nie możemy ani bronić klienta zbiorowego, jak UOKiK, ani tym bardziej indywidualnego, poza mediacjami, które są narzędziem miękkim, bo operator nie musi brać w nich udziału. Dlatego przez te wszystkie lata wytworzyliśmy z operatorami metody współpracy w sytuacjach, gdy klienta ewidentnie skrzywdzono. Często także, gdy wina obiektywnie leży po stronie klienta, który nie zrozumiał pewnych zapisów w regulaminie lub jest w bardzo złej sytuacji materialnej. Rozwiązujemy sprawy telefonicznie i e-mailowo, bez zbędnej biurokracji.

Są jeszcze kary. Na początku kadencji zasłynęła pani z wielomilionowych kar nakładanych na TP SA. Kilka dni temu sąd największą z nich - opiewającą na niemal 400 mln zł - odrzucił.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 650 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

577 394 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP