PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Priorytetowe dla energetyki inwestycje w IT

Autor: wnp.pl (JM)
18-07-2012 08:42
Priorytetowe dla energetyki inwestycje w IT
Fot. Fotolia

- W sektorze energetycznym zdecydowanie priorytetowymi rozwiązaniami informatycznymi, czy komponentami w ramach rozwiązań kompleksowych w obszarze szeroko rozumianej obsługi klienta, powinny być inwestycje w systemy bilingowe, systemy klasy CRM zintegrowane z infrastrukturą call center, rozwiązania wspierające zarządzanie danymi pomiarowymi z uwzględnieniem infrastruktury wspierającej rozwiązania smart metering oraz skonsolidowane i zestandaryzowane bazy klientów - uważa Piotr Gapanowicz, manager w grupie branżowej energetyka w Infovide-Matrix.

Jak wyjaśnia nasz rozmówca, systemy bilingowe powinny być „sercem” infrastruktury informatycznej dla obszaru obsługi klienta, dostarczając, oprócz elastycznych mechanizmów rozliczania klientów za dostarczaną energię (opłaty za energię i dystrybucję), narzędzi pozwalających na rozliczanie różnorodnych i złożonych produktów, co może być szczególnie ważne w kontekście przewidywanej walki o klienta przez spółki obrotowe.
- Rozwiązania takie powinny pozwalać na sprzedaż energii elektrycznej i gazu, uwzględnianie na fakturach w ramach koncepcji „jeden rachunek dla klienta” opłat za dostarczanie innych mediów w oparciu o zawarte umowy partnerskie z innymi uczestnikami rynku (np. woda, ciepło, Internet, telefon, abonament RTV, itp.) - mówi Piotr Gapanowicz.

Powinny one również umożliwiać sprzedaż innych produktów powiązanych i usług dodatkowych, takich jak kredyty, ubezpieczenia urządzeń i posiadłości, dodatkowe usługi instalacyjne, konserwacyjne, ekspertyzy sprawności energetycznej oraz rozliczanie sprzedaży energii przez spółki dystrybucyjne w modelu tzw. „sprzedawcy z urzędu”.

- Inwestycje w systemy klasy CRM, zintegrowane z infrastrukturą call center, powinny wynikać z potrzeby coraz bardziej zaawansowanego zarządzania relacjami z klientami we wszystkich kanałach komunikacji, jak BOK, internet, call center, self-service oraz wsparcia w przygotowaniu, realizacji i rozliczaniu kampanii marketingowych - wyjaśnia Piotr Gapanowicz.

Według niego, równie istotne są rozwiązania wspierające zarządzanie danymi pomiarowymi, które dzięki wykorzystaniu elastycznych narzędzi do szeroko rozumianego pozyskiwania i zarządzania danymi pomiarowymi, zarówno z wykorzystaniem tradycyjnych liczników, dzięki integracji z infrastrukturą mobilnej akwizycji danych, jak i urządzeń „inteligentnych” wykorzystujących infrastrukturę wspierającą smart metering, w tym komunikację dwustronną (liczniki przedpłatowe, wstrzymania dostaw energii poprzez zdalne sterowanie liczników, zdalna konfiguracja liczników i taryf), są kluczowym elementem, pozwalającymi na rzetelne rozliczanie klientów, zarządzanie przychodami oraz zużyciem energii, w tym sterowanie popytem.

- Ważnym elementem są również, skonsolidowane i zestandaryzowane bazy klientów, które obecnie rozproszone w wielu systemach i lokalizacjach, utrudniają sprawną i spójną obsługę wszystkich klientów na poziomie całej grupy – kontynuuje przedstawiciel Infovide-Matrix.




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 125 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP