PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Prognozy dla technologii telekomunikacyjnych

Autor: wnp.pl (Piotr Stefaniak)
19-01-2010 21:11

W 2010 r. wartość sektora nowych technologii, usprawniających działanie obecnych sieci bezprzewodowych, zanotuje na świecie większy wzrost niż całości sektora IT – ocenia firma Deloitte.

W szczególności dotyczy to hardware, software oraz rozwiązań radiowych.
Wiodące firmy z tego sektora powinny notować wzrosty po 100 proc., a średnia dla sektora mieścić się będzie między 30 a 40 proc. - wynika z raportu „Telecommunications Prediction 2010”.

Bieżący rok przyniesie transformację wykorzystania technologii VoIP w telefonii komórkowej - ze zjawiska niszowego do powszechnego (mainstream’u). Stanie się tak na skutek większej dostępności nowych usług, które wzbogacają konwencjonalne połączenie głosowe o dodatkowe funkcjonalność protokołu IP. Oprócz niskich kosztów połączeń, usługi VoIP oferują wiele nowości, takich jak: rozmowy jeden-z-wieloma, transmisję wiadomości głosowych czy usługę voice-to-text. W efekcie tych zmian, w końcu 2010 roku łączna liczba użytkowników mobilnych usług VoIP powinna być liczona w dziesiątkach milionów - oceniają autorzy raportu. Wzrost popularności tych usług może szybko spowodować fundamentalną zmianę oczekiwań odnośnie możliwości mobilnych połączeń głosowych

W tym roku będzie kontynuowany również sukces smartfonów. Deloitte oczekuje wzrostu udziału tego typu urządzeń w rynku, jak i stałego wzrostu ilości i wartości sprzedaży.

Najważniejsza rozgrywka - bój o przywództwo na rynku mobilnego wyszukiwania informacji - rozegra się poza światłem jupiterów, najprawdopodobniej z uwagi na stosunkowo skromną wartość rynku. Jest ona szacowana między 1 a 2 mld dolarów. Możliwa jest też sytuacja, w której operatorzy mobilnych wyszukiwarek wydadzą wielokrotność powyższych kwot na osiągnięcie strategicznej pozycji na rynku, stwierdza się w raporcie.

Deloitte przewiduje, że w 2010 firmy zaczną podchodzić bardziej pragmatycznie do kwestii jakości kupowanych usług teleinformatycznych i telekomunikacyjnych. Będą odchodziły od niezawodności na poziomie 99,999 proc. (oznacza, że brak operacyjności nie przekroczy pięciu minut w skali roku) we wszystkich kontraktowanych usługach. Bardziej prawdopodobne będzie kontraktowanie zróżnicowanych poziomów niezawodności, w zależności od aplikacji czy procesów. Część przedsiębiorstw, w celu ograniczenia kosztów, może obniżyć wymagania wobec poziomu świadczonych usług teleinformatycznych i telekomunikacyjnych z „pięciu dziewiątek” do „trzech dziewiątek” (99,9 proc. niezawodności), zapewniających nie więcej niż 525 minut przerwy w działaniu w ciągu roku.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


52 390 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP