Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Przedsiębiorcy doceniają reklamę w internecie

Autor: WNP.PL (WGK)
25-05-2015 20:51
Przedsiębiorcy doceniają reklamę w internecie

Najczęstszą formą reklamy jest pozycjonowanie własnej strony internetowej.

Fot. Fotolia

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) inwestują w reklamę internetową – wynika z badania ARC Rynek i Opinia, wykonanego na zlecenie home.pl.

Według raportu, 66 proc. polskich przedsiębiorców z sektora MŚP prowadzi działania reklamowe. Najwięcej aktywności wykazują małe firmy. Przyznało się do tego aż 77 proc z nich. Na dalszych pozycjach są średnie firmy - 74 proc., mikrofirmy - 66 proc. oraz jednoosobowe działalności gospodarcze - 53 proc.
Najczęstszą formą reklamy jest pozycjonowanie własnej strony internetowej. Takie działania wykonuje aż 69 proc. badanych przedsiębiorstw. Znacznie dużo mniej firm praktykuje zamieszczenie reklamy w prasie (28 proc.) oraz tworzenie bannerów reklamowych w internecie (21 proc.). Polscy przedsiębiorcy korzystają także z reklamy zewnętrznej (plakaty, gabloty, szyldy, samochody firmowe) oraz ulotek. W taki sposób działa 18 proc. ankietowanych. Badane firmy reklamują się także poprzez wysłanie mailingu (13 proc.), w radio (8 proc.), na targach (6 proc.), w telewizji (4 proc.), w trakcie bezpośredniego kontaktu z klientem, przez marketing szeptany (2 proc.), media społecznościowe, podczas eventów i konferencji, przez stronę internetową, dzięki gadżetom, wizytówkom, w książkach telefonicznych (1 proc.).

- Z badań jednoznacznie wynika, że polscy przedsiębiorcy idą z duchem czasu i wybierają promocję w sieci - komentuje Maja Sołtysik, lider zespołu reklamy internetowej home.pl. – Właśnie tam są ich klienci, tam do nich docierają. Nowoczesne technologie dały im szerokie pole do działania. Już nie są zdani na klientów lokalnych. Ze swoją ofertą docierają do najodleglejszych zakątków naszego globu - dodaje.

W badaniu wzięło udział prawie 1,1 tys. właścicieli, dyrektorów oraz osób odpowiedzialnych za prowadzenie mikro (od 1 do 9 pracowników), małych (10-49 pracowników) i średnich firm (50-249 pracowników).

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


21 974 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP