Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Przedsiębiorcy najchętniej wybierają domenę .pl

Autor: WNP.PL (WGK)
22-04-2016 09:54
Przedsiębiorcy najchętniej wybierają domenę .pl
Fot. PTWP (Andrzej Wawok)

Większość polskich przedsiębiorców prowadzi swoje strony internetowe w domenie .pl. 85 proc. korzysta z narodowego rozszerzenia - wynika z badania Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia przeprowadzonego na zlecenie firmy home.pl. O wyborze domeny decydują najczęściej firmowi informatycy. Wybór krajowej domeny nie oznacza zamknięcia się na świat.

Z jakich powodów polscy mikro, mali i średni przedsiębiorcy decydują się na to, żeby wybrać domenę .pl? Najczęściej taką decyzję podejmują zatrudnieni tam informatycy. Ale część właścicieli firm lub osób nimi zarządzających deklaruje: powód jest prosty, jesteśmy polskim przedsiębiorstwem! Duże znaczenie ma także duża dostępność domeny .pl, jej popularność oraz niska cena.
Z badań, które na zlecenie home.pl wykonał Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia wynika, że tylko 15 proc. firm posiada swoją stronę internetową w domenie innej niż .pl.

- Kiedy tylko na rynku pojawiła się możliwość ogólnodostępnej rejestracji domen .pl, polscy przedsiębiorcy zaczęli chętnie z nich korzystać - komentuje Marta Goc, kierownik produktu domeny w home.pl. - Ich popularność nadal nie spada. W Polsce jest zarejestrowanych około 2,7 mln końcówek .pl. Dopiero gdy wybrany przez nich adres strony internetowej jest zarezerwowany, wybierają m.in. rozszerzenia .com.pl, net.pl lub nazwamiasta.pl (np. szczecin.pl).

Nie znaczy to wcale, że polskie przedsiębiorstwa zamykają się na inne kraje. Jednak najczęściej sprzedają swoje produkty i usługi  naszym sąsiadom lub stamtąd je importują. Aż 60 proc. respondentów deklaruje, że współpracuje z niemieckimi podmiotami, 25 proc. – z czeskimi i litewskimi, 21 proc. – z ukraińskimi, 19 proc. – ze słowackimi, 13 proc. – z rosyjskimi, 2 proc. – z białoruskimi.

- To, że polskie firmy głównie współpracują  z tymi działającymi w krajach sąsiednich, wynika głównie z zaufania, jakim siebie darzymy - mówi Marta Puczyńska, dyrektor działu sprzedaży i marketingu w home.pl. - Krajowe przedsiębiorstwa, nie tylko te działające blisko granicy państwa, często dokupują także domeny .de, .cz., .ru, .lt - dodaje.
Podobał się artykuł? Podziel się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


39 254 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 270 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP