Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Przedsiębiorcy wierzą w e-biznes

Autor: wnp.pl (WGK)
07-03-2016 18:56
Przedsiębiorcy wierzą w e-biznes
Fot. Shutterstock

E-handel to szansa dla drobnych przedsiębiorców, a nawet jednoosobowych działalności gospodarczych. Według badania instytutu badawczego ARC Rynek i Opinia 98 proc. właścicieli sklepów wierzy w dynamiczny wzrost rynku e-commerce w Polsce.

Z 253 ankiet z e-firmami wynika, że 39 proc. sklepów internetowych powstało w latach 2010-2013. Tylko 26 proc. ma więcej niż 10 lat. To pokazuje, że polscy konsumenci podchodzą z coraz większym zaufaniem do e-sklepów. Wiąże się to z coraz lepiej prowadzonymi platformami sprzedaży oraz całym procesem przekazywania zamówionych dóbr do rąk klienta.

– home.pl startując w 2008 roku z ofertą sklepów internetowych, zdawał sobie sprawę, że polski rynek e-commerce dopiero raczkuje. Polscy konsumenci nie byli przekonani do zakupów przez internet. Ich obawy dotyczyły głównie aspektów bezpieczeństwa transakcji online. Dziś, rynek jest już dojrzały, z perspektywami na dalszy, dynamiczny wzrost. Zauważamy stały wzrost zainteresowania e-commerce. W naszym przekonaniu przedsiębiorstwa sprzedające wyłącznie lokalnie, bez udostępniania swojej oferty w internecie, będą w przyszłości marginalizowane – komentuje Dariusz Kowalski, lider zespołu produktowego home.pl.

Wzrost zaufania do e-sklepów odczuli także polscy przedsiębiorcy. 43 proc. przebadanych firm prowadzi sprzedaż już jedynie przez internet. W 32 proc. sklepów tradycyjne kanały sprzedaży generują mniej niż 30 proc. przychodów. Bardzo ważnym ogniwem w sprzedaży internetowej jest połączenie świata cyfrowego (zakup w e-sklepie) ze światem realnym (dostawa produktu do e-kupującego) Prawie połowa badanych sklepów wysyła miesięcznie kilkaset przesyłek. 13 proc. z nich ma mniej niż 100 zamówień miesięcznie, a 6 proc. więcej niż 5 tys.

- e-sprzedajacy wybierający operatora logistycznego najczęściej zwracają uwagę na terminowość i bezpieczeństwo dostawy a także ceny. Doceniają wsparcie informatyczne w procesie nadania i dostawy przesyłki jak również dostęp do pełnej wiedzy on-line o statusie przesyłki.  Klienci oczekują od operatora logistycznego także łatwego dostępu do gęstej sieci placówek. Z kolei kupujący kierują się w dużej mierze wygodą dostawy, rozumianej jako możliwość wyboru dogodnej formy dla siebie (kurier, dostawa do punktu, inne dogodne miejsce dla odbiorcy) – tłumaczy Rafał Pietrwalski, pełniący obowiązki dyrektora e-commerce w Poczcie Polskiej.

Większość e-sklepów w Polsce (53 proc.) to mikroprzedsiębiorstwa zatrudniające od dwóch do dziewięciu pracowników. 17 proc. stanowią firmy, gdzie jedynym ich pracownikiem jest właściciel, natomiast 22 proc. sklepów internetowych zatrudnia miedzy 10 a 50 osób. Nie zaskakuje ich forma organizacyjna:  62 proc. to jednoosobowa działalność gospodarcza, 19 proc. sklepów to spółki z o.o., a 7 proc. to spółki jawne. Z badań wynika także, że przedsiębiorcy doceniają wartość internetu. Aż 98 proc. właścicieli sklepów wierzy w dynamiczny wzrost rynku e-commerce w Polsce.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


58 382 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 311 479 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 638 ofert w bazie

2 774 002 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP