PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Przedsiębiorstwa rozwiną ujednoliconą komunikację

Autor: wnp.pl (WGK)
22-01-2015 10:28
Przedsiębiorstwa rozwiną ujednoliconą komunikację

Segment przedsiębiorstw szybko stał się łakomym kąskiem dla dostawców narzędzi społecznościowych i ułatwiających współpracę

Fot. Fotolia

Przedsiębiorstwa, a nie dostawcy, będą odgrywać wiodącą rolę w popularyzacji rozwiązań tzw. ujednoliconej komunikacji i współpracy (Unified Communication and Collaboration). Nowe rozwiązania ułatwiają użytkownikom korzystanie z wielu usług na wielu różnych urządzeniach za pomocą jednego interfejsu.

Zdaniem Manisha Sabloka, dyrektora ds. marketingu na obszar Europy Środkowej, Północnej i Wschodniej w firmie Alcatel-Lucent Enterprise, w nadchodzącym roku przedsiębiorstwa będą odgrywać większą rolę w upowszechnianiu rozwiązań do ujednoliconej komunikacji i współpracy (UC&C). W 2015 roku dostawcy będą musieli dostosować swoje oferty rozwiązań do oczekiwań przedsiębiorstw.
By wykorzystać potencjał UC&C firmy potrzebują „ujednoliconego klienta”, czyli rozwiązań, które ułatwią użytkownikom korzystania z wielu usług na wielu różnych urządzeniach za pomocą jednego interfejsu. Takie rozwiązania u dostawców pojawiają się coraz częściej, a przewiduje się, że w tym roku łatwość obsługi zwiększy się jeszcze bardziej dzięki kolejnym usługom i przyjaznym, intuicyjnym interfejsom.

Przechodzenie na rozwiązania UC&C wpisuje się też w trend szerszego stosowania techniki chmury obliczeniowej, ograniczanie inwestycji i koncentracji na kosztach operacyjnych. – Konkurencja wśród dostawców usług udostępnianych w chmurze jest duża, dlatego szukają oni sposobów, aby się wyróżnić. Jednym z takich sposobów jest oferowanie rozwiązań zoptymalizowanych pod kątem konkretnych modeli biznesowych – uważa Manish Sablok. Z drugiej strony nie ma rozwiązań uniwersalnych. – W tym roku i w kolejnych latach dostawcy udostępnianych w chmurze rozwiązań UC&C będą zmuszeni zaoferować modele świadczenia usług dostosowane do rzeczywistych potrzeb przedsiębiorstw – dodaje dyrektor.

Według Manisha Sabloka segment przedsiębiorstw szybko stał się łakomym kąskiem dla dostawców narzędzi społecznościowych i ułatwiających współpracę. Coraz częściej dostawcy przenoszą innowacje z segmentu konsumenckiego do segmentu przedsiębiorstw, co jeszcze bardziej zaciera granice pomiędzy tymi dwoma obszarami. Rozwiązania mediów społecznościowych znajdują zastosowanie w biznesie. Skype służy komunikacji w przedsiębiorstwach, YouTube jako kanał wideo, a LinkedIn pomaga nawiązywać kontakty biznesowe. – W 2015 r. wyzwaniem stojącym przed dostawcami rozwiązań UC&C dla przedsiębiorstw będzie zaszczepienie tych aplikacji na gruncie biznesowym w kontrolowany i bezpieczny sposób – twierdzi Manish Sablok.

W efekcie wprowadzania „ujednoliconych klientów”, nowych modeli dostarczania usług w chmurze oraz zacierania się granic pomiędzy segmentami przedsiębiorstw i konsumenckim zaczną powstawać środowiska UC&C w biznesie. – Niektórym przedsiębiorstwom wystarczy pojedyncze rozwiązanie UC&C od jednego dostawcy, jednakże takich przedsiębiorstw będzie niewiele. Inni będą korzystać z większej liczby rozwiązań pod warunkiem, że zapewnią one zgodność operacyjną – podsumowuje Manish Sablok.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 217 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP