PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Przemysł nie docenia ERP w obsłudze klientów

Autor: wnp.pl (WGK)
13-09-2013 17:27

Sektor produkcyjny, choć docenia zalety narzędzi informatycznych i systemów wspomagających zarządzanie, nie przywiązuje wagi do ich roli dla poziomu obsługi klienta.

Takie wnioski płyną z badań firmy IDC zleconych przez spółkę Epicor. Trend jest międzynarodowy – przebadano ponad 460 przedsiębiorstw z różnych sektorów produkcji w 13 krajach. Z ankiet wynika, że 75 proc. przedsiębiorstw zatrudniających ponad 5 tys. pracowników jest przekonanych o kluczowym znaczeniu oprogramowania ERP dla poziomu obsługi klienta. W segmencie mniejszych producentów (100-1000 pracowników) sytuacja jest odmienna: w dziewięciu na dziesięć przedsiębiorstw uważa się, że system ERP w ograniczony, niewielki lub żaden sposób przekłada się na zapewnienie satysfakcji ich klientów.
– Ponadto, duża część firm z sektora produkcyjnego nie rozumie w pełni, w jaki sposób wdrożyć strategię zorientowaną na klienta. Wyniki badania świadczą o tym, że zaledwie 9 proc. czołowych firm produkcyjnych w pełni uświadamia sobie, jak istotne jest tworzenie kultury i procesów zorientowanych na klientów, które zapewniałby im wysoki poziom satysfakcji. Jest to istotny problem, gdyż obecnie w celu budowania silnej pozycji na rynku nie wystarczy jedynie zapewnienie niskich cen czy rozbudowa funkcjonalności portfolio produktowego. Firma chcąca rozwijać swoją działalność biznesową musi wykorzystywać narzędzia IT w celu zapewnienia satysfakcjonującego poziomu obsługi klienta – pisze na blogu Tomasz Gliwka, kierownik ds. rozwiązań biznesowych w firmie Epicor.

Z badań IDC wynika, że sukcesy odnoszą te firmy produkcyjne, które zdają sobie sprawę z zalet systemów ERP i wykorzystują je na potrzeby rozwoju przedsiębiorstwa. Wśród firm zatrudniających 100 do 1000 pracowników aż 40 proc. działa na samodzielnie zbudowanych systemach IT lub w ogóle nie wdrożyło systemu ERP.

– Podczas spotkań z firmami produkcyjnymi, w przeciwieństwie do rozmów prowadzonych z przedstawicielami przedsiębiorstw handlowych lub dystrybucyjnych, pytanie o to jak wdrożony system ERP będzie wpływał na jakość obsługi klienta, pojawia się rzadko. Raport IDC nie pozostawia jednak wątpliwości co do tego, że rola systemów ERP w zapewnieniu satysfakcjonującego poziomu obsługi klientów firm produkcyjnych staje się kluczowa – podsumowuje ekspert.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 899 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP