Skoro nie możemy konkurować pod względem tanich surowców, a koszty pracy także do najniższych na świecie nie należą, to czym może zdobywać klientów polska branża chemiczna? - Kluczem jest innowacyjność - mówi portalowi wnp.pl Jerzy Majchrzak, dyrektor departamentu Innowacji i Przemysłu Ministerstwa Gospodarki.
Jeżeli na rynku będziemy oferowali dobre produkty, które niekoniecznie będą najtańsze, ale będą bardzo dobre w swoim segmencie, to branża poradzi sobie z wyzwaniami. Nasze firmy muszą jednak przeznaczać na innowacje więcej pieniędzy niż dotychczas. Oczywiście trudno będzie wydawać takie kwoty jak potentaci - miliardy euro i dolarów, ale zachowując odpowiednie proporcje możemy sprostać wymaganiom rynku.
W Polsce nie brakuje naukowców, mają oni sukcesy (Innowacyjność to przyszłość chemii. ZAK pokazał, jak to się robi; Plastyfikator opracowany przez polskich naukowców wygrywa z konkurencją). Jednak wysiłki trzeba zintensyfikować.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa
regulamin.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.