PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Przestoje informatyczne przynoszą wymierne straty

Autor: wnp.pln (WGK)
03-04-2016 13:31
Przestoje informatyczne przynoszą wymierne straty
Fot. Fotolia

Duże polskie przedsiębiorstwa doświadczają rocznie 21 nieplanowanych przerw w dostępności systemów IT. O sześć więcej od światowej średniej. Według raportu firmy Veeam Software straty z tego powodu wynoszą ponad 14 mln dolarów.

We współczesnych przedsiębiorstwach nie wystarczy już backup danych. Klienci, pracownicy i partnerzy oczekują stałego dostępu do informacji oraz aplikacji, z każdego miejsca i o każdej porze. Według ekspertów Veeam Software całodobowa dostępność jest nieosiągalna, a rodzime firmy w niewystarczającym stopniu dbają o zapewnienie ciągłości działania. Duże przedsiębiorstwa przebadane w Polsce notują w ciągu roku przeciętnie 21 nieplanowanych przestojów, czyli o 6 więcej od średniej globalnej.
64 proc. dyrektorów IT z polskich przedsiębiorstw przyznaje, że pomimo inwestycji poczynionych w centra danych w ich organizacjach występuje tzw. „deficyt dostępności”. Zjawisko to oznacza różnicę pomiędzy poziomem dostępności usług informatycznych, którego domagają się użytkownicy, a tym, co jest w stanie zagwarantować dział IT. Duże przedsiębiorstwa w Polsce tracą z powodu tej rozbieżności ponad 14 milionów dolarów rocznie. Co więcej, według uczestników ankiety średni koszt godziny przestoju aplikacji o znaczeniu krytycznym wynosi 76 tys. dolarów, a w przypadku aplikacji niekrytycznych szacowany jest na 92 tys. dolarów.

– W przypadku konsekwencji, jakie wynikają z przestojów w dostępie do aplikacji, dane zebrane z polskich przedsiębiorstw są zaskakujące i niejednokrotnie istotnie różnią się od średniej globalnej czy europejskiej – komentuje Krzysztof Rachwalski, dyrektor regionalny na rynkach Europy Wschodniej w Veeam Software. – Deklarowane większe straty spowodowane przestojami aplikacji niekrytycznych mogą świadczyć o tym, że w wielu firmach podział na aplikacje krytyczne i niekrytyczne staje się coraz mniej adekwatny. Stale rosnące wymagania użytkowników sprawiają, że dziś niemal wszystkie aplikacje mają duże znaczenie dla zachowania ciągłości biznesowej – dodaje.

Dyrektorzy IT przyznają, że oprócz strat czysto pieniężnych, niedostępność usług IT niesie ze sobą szereg implikacji pozafinansowych. Co ciekawe, wśród wskazywanych zagrożeń, polscy respondenci bardziej obawiają się, że konsekwencją przestojów będzie utrata zaufania pracowników (53 proc.), spadek cen akcji (50 proc.) i konsekwencje prawne (37 proc.), niż szkody wizerunkowe dla marki (30 proc.) i utrata zaufania klientów (20 proc.).

Według raportu firmy potrzebują nie tylko backupu, ale przede wszystkim dostępności. Jeszcze niedawno zapewnienie całodobowej dostępności wszystkich aplikacji i danych było niemożliwe. Jednak dziś połączenie innowacyjnych rozwiązań technologicznych, takich jak migawki pamięci masowej czy wirtualizacja sprawia, że wszystkie przedsiębiorstwa mogą łatwo i niedrogo tworzyć kopie zapasowe nawet co 15 minut i odzyskiwać dane w tym samym przedziale czasowym.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


39 503 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP