XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Przez słabego złotego nowe modele komórek są droższe

Przez słabego złotego nowe modele komórek są droższe
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Operatorzy komórkowi deklarują, że mimo osłabienia złotego nie podniosą cen telefonów komórkowych sprzedawanych w promocjach. Jednak nowe modele, które wchodzą dopiero do Polski, są często droższe niż na Zachodzie.

Operatorzy komórkowi mają dylemat, co w obliczu słabnącego złotego zrobić z cenami telefonów komórkowych sprzedawanych w promocjach. Tymczasem producenci oferują coraz więcej ciekawych, zaawansowanych technologicznie, a więc drogich telefonów - pisze "Gazeta Prawna".

Przyzwyczailiśmy się, że komórkę można kupić w promocji, czyli podpisując z operatorem dwu- lub trzyletnią umowę nawet za złotówkę. W najwyższych abonamentach reguła ta dotyczy nawet najdroższych multimedialnych telefonów, takich jak iPhone, Nokia N95 8GB, Samsung Omnia czy HTC Diamond.

Słabnący złoty zmusza operatorów do zastanowienia się, czy uda się utrzymać dotychczasowe ceny telefonów i co zrobić z cenami nowych modeli. Mogą wzrost ceny walut przenieść na klienta, mogą zwiększyć dotacje, a tym samym swoje koszty, mogą wreszcie negocjować z dostawcami niższe ceny.

- Choć w ostatnich miesiącach złotówka mocno spadła, to ceny telefonów sprzedawanych w promocjach w Erze nie zmieniły się. I w najbliższym czasie chcemy to utrzymać - mówi "Gazecie Prawnej" Andrzej Pomarański z biura prasowego Polskiej Telefonii Cyfrowej.

Dodaje, że w dłuższym terminie - perspektywa kilku, kilkunastu miesięcy - trudno jest coś przewidzieć, bo sytuacja jest bardzo dynamiczna.

-- Zakładając, że kurs euro do złotego utrzyma się na wysokim poziomie, na pewno będziemy zmuszeni do przeanalizowania cen telefonów, co wcale nie musi oznaczać automatycznej podwyżki - mówi "Gazecie Prawnej" Wojciech Jabczyński, rzecznik grupy Telekomunikacji Polskiej. Firma jest właścicielem PTK Centertel, operatora sieci Orange.

Skąd ta powściągliwość? Jabczyński wyjaśnia: klienci bardzo nieprzychylnie odnoszą się do wszelkich, nawet uzasadnionych ekonomicznie podwyżek. Dodaje, że z obserwacji Orange wynika, że klienci wolą wybrać dłuższą lojalność wobec sieci czy większy miesięczny abonament, a nie rezygnować z tańszego telefonu.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Przez słabego złotego nowe modele komórek są droższe

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!