PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Przypadek łódzkich zakładów Della: inteligentny outsourcing?

Autor: wnp.pl (PS)
19-12-2009 19:18
Przypadek łódzkich zakładów Della: inteligentny outsourcing?

Ogłoszona niedawno sprzedaż łódzkiej fabryki Della koreańskiej firmie Foxconn to przykład „podręcznikowej” strategii podnoszenia efektywności poprzez zlecenie części działań zewnętrznemu partnerowi.

Tak ocenia tę sytuację Krystian Bestry, dyrektor zarządzający Infosys BPO Poland, łódzkiego centrum, które wcześniej było własnością Philipsa.
- Sprzedaż tego zakładu mieści się w kategoriach outsourcingu produkcji. Wiele grup produkcyjnych decyduje się na ten model biznesowy, który podobnie jak outsourcing usług, jest korzystny zarówno dla całej firmy, jak i dla jej części produkcyjnej.

Według Bestry, łódzkie centrum ma szanse rozwijać się dalej. Bardzo prawdopodobne jest sprowadzenie do Łodzi nowych procesów produkcyjnych pod kątem nowych klientów, a te, które już działają, będą dalej pracować dla poprzedniego właściciela. Dostawca produkcji z pewnością zobowiązał się w kontrakcie do wypełniania norm jakościowych firmy Dell, tak więc wszelkie dotychczas obowiązujące procedury będą musiały być przestrzegane dalej, a w przypadku nowych zamówień - wzbogacone o nowe rozwiązania.

- To zapewni załodze zakładu możliwość specjalizacji w nowych narzędziach i systemach produkcji. - podkreśla dyrektor Bestra.

Podobnie sytuację ocenia Łukasz Gajewski, prezes Instytutu Outsourcingu (organizacji zrzeszającej głównych graczy na polskim rynku outsourcingowym) oraz prezes spółki Target BPO. Według niego, najważniejsze powody, dla których firmy decydują się na współpracę z zewnętrznym partnerem to poszukiwanie oszczędności oraz zwiększanie elastyczności modelu biznesowego.

- Firma korzysta z wiedzy zewnętrznego partnera, poprawia swoje wyniki i uwalnia siły, które mogą być spożytkowane w innych ważnych dla firmy dziedzinach. - mówi Ł. Gajewski - W wypadku Della, przedsiębiorstwo zapewnia sobie dostawy na dotychczasowym poziomie, nie troszcząc się już o fabrykę i jej pracowników. Jest to więc model doskonale znany z outsourcingu, w którym usługodawca uwalnia firmę od obciążenia, jakim jest zmaganie się z obszarami nie będącymi priorytetowymi dla działalności przedsiębiorstwa.

Wysoko wyspecjalizowane grupy ekspertów przejmują dany obszar, dokonują usprawnień, rozwijają go i zarządzają wszystkimi procesami w jego ramach – tłumaczy Gajewski. – W biznesie liczy się efektywność. Jeśli te same cele możesz osiągnąć w prostszy sposób, czemu z tego nie skorzystać? Tak właśnie zrobił Dell. Cały urok outsourcingu polega na tym, że zewnętrzny partner (a w tym wypadku także fabryka i jej pracownicy) również zyskuje – podsumowuje Gajewski.

Decyzja o sprzedaży przez Dell łódzkich zakładów wywołała wiele kontrowersji lokalnych, ze względu na niepewną sytuację załogi. Pytano też o sens udzielania inwestorowi zagranicznemu dużej pomocy publicznej oraz o to, dlaczego zarząd nie informował o zmianie planów działalności.

- Tego typu kontrakt jest zawsze najściślej chronioną tajemnicą przedsiębiorstwa. – stwierdza Krystian Bestry – Nikt nie zdradza szczegółów transakcji w czasie, gdy trwają negocjacje z potencjalnymi nabywcami.

Według niego, w najbliższych latach będziemy obserwować coraz więcej transakcji zlecenia części działań zewnętrznemu partnerowi.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 125 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP