PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Przyszłość usług w telekomunikacji

Autor: wnp.pl (JM)
28-11-2013 08:50
Przyszłość usług w telekomunikacji
Fot. Fotolia

- W przypadku operatora telekomunikacyjnego usługą standardową można nazwać każde rozwiązanie, które należy do pewnego kanonu usług oferowanych i sprzedawanych w danym czasie klientom - wyjaśnia Renata Filipek-Baryłowska, Dyrektor Komercyjny Pionu Klientów Biznesowych w Netii. - Usługą niestandardową jest wszystko, co poza ten kanon wykracza.

- W przypadku operatora telekomunikacyjnego usługą standardową można nazwać każde rozwiązanie, które należy do pewnego kanonu usług oferowanych i sprzedawanych w danym czasie klientom - wyjaśnia Filipek-Baryłowska, dyrektor zarządzający rynkiem klientów korporacyjnych w Netii. - Usługą niestandardową jest wszystko, co poza ten kanon wykracza.
Zdaniem naszego rozmówcy, zwykle proces powstawania „standardowych” usług dla biznesu rozpoczyna się od tworzenia rozwiązania dla jednego klienta, czyli usługi niestandardowej. - Obecnie operatorzy wkraczają na zupełnie nowe obszary, poszukując możliwości tworzenia rozwiązań łączących czasem bardzo odległe od siebie usługi: połączenia telefoniczne +video+ chat, bezprzewodowy dostęp do Internetu z usługą tworzenia reklam, dostęp do Internetu z oprogramowaniem i wsparciem technicznym dla tego oprogramowania, etc.

Dlaczego? - Ponieważ firma posiada wiele potrzeb, a operator chce wejść w obszary, które do dziś były zagospodarowane przez innych dostawców, dając rozwiązanie kompleksowe, tańsze i prostsze - mówi Filipek-Baryłowska.

Zdaniem przedstawiciela Netii, do głównych trendów na rynku telekomunikacyjnym należą obecnie minimalizacja kosztów inwestycyjnych i koncentracja na działalności podstawowej.

- Zarówno duże korporacje, jak i mniejsze firmy szukają sposobów, aby zminimalizować ryzyko inwestycji, przerzucając je na dostawcę rozwiązań, np. firmy telekomunikacyjne - wyjaśnia. - Firmy rezygnują z ponoszenia kosztów inwestycyjnych lub szukają rozwiązań skalowalnych, za które płacą proporcjonalnie do skali usług, z których korzystają.

Przykładem takiego rozwiązania są usługi głosowe oparte na technologii IP, czy popularny od kilku lat Cloud Computing (usługi w chmurze). - Oferując je staramy się przekonywać klientów, aby myśląc o komunikacji głosowej, wideo czy pisanej (email), oderwali się od myślenia kategoriami zakupu drogich urządzeń typu PABX czy drogich, zamkniętych systemów wideokonferencyjnych - radzi Leszek Nikołajuk. - Tego typu drogie rozwiązania można z powodzeniem zastąpić wirtualizacja infrastruktury informatycznej, wyniesieniem jej do chmury, unikając w ten sposób nadmiernych inwestycji w okresie niepewności.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


52 827 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP