Jest coraz więcej powodów, dla których rynek spekuluje, że Polska Telefonia Cyfrowa może ostatecznie sprzedać markę Heyah.
Kliniewski zapewniał, że Heyah jest rentowna. I o tę rentowność dba.
W ubiegłym tygodniu Polkomtel wprowadził na rynek markę w segmencie pre-paid, która ma konkurować z Heyah o młodych użytkowników. Chce zdobyć 0,5-0,6 mln klientów do końca roku.
- To kolejna propozycja, którą zweryfikuje rynek. Na tę chwilę nie widzimy powodów do zmiany naszych planów marketingowych. Przecież właśnie przedstawiliśmy nową ofertę - komentował Kliniewski.
W ciągu ostatnich dwóch lat Klaus Hartmann, prezes Polskiej Telefonii Cyfrowej, powtarzał, że spółka stawia na lojalnych, przynoszących wysokie ARPU (średni przychód na użytkownika) klientów kontraktowych.
W I kwartale tego roku operator odłączył więcej nieaktywnych klientów z telefonami na kartę, niż przyłączył.
Deutsche Telekom, udziałowiec Polskiej Telefonii Cyfrowej (w ostatni piątek poinformował o dwóch wygranych procesach z Vivendi, który także uważa się za większościowego właściciela PTC), nie prowadzi w żadnym kraju polityki wielu marek. Polska jest pod tym względem wyjątkiem. Do rebrandingu sieci PTC na T-Mobile nie doszło jeszcze tylko dlatego, że trwa spór właścicielski o spółkę.
"Heyah jest szykowana do sprzedaży" - mówił "Parkietowi" (i nie tylko nam) informator kilka lat temu. "Ma trafić do grupy Polsatu" - twierdził, gdy Zygmunt Solorz-Żak, właściciel telewizyjnej grupy, przejął kontrolę nad PTC. Nic takiego wówczas się nie stało. W 2006 roku Cyfrowy Polsat podpisał za to umowę o tzw. roamingu krajowym z PTC i zamierza wprowadzić na rynek markę Halo Polsat.
Czy Cyfrowy Polsat rozważa wejście na rynek komórkowy w inny sposób niż poprzez rozwój organiczny? - Obecnie nie mamy takich planów. Naszym priorytetem jest rozwój usług własnych - płatnej telewizji i operatora wirtualnej sieci telefonii komórkowej - odpowiedział Dominik Libicki, prezes satelitarnej platformy.
Sposób działania Heyah, jej odmienność i opozycja, w jakiej stoi wobec jednolitego wizerunku właściciela, powoduje, że spekulacje na temat jej ewentualnej sprzedaży ostatnio wróciły. - Z całą pewnością nie mamy planu sprzedawać Heyah - zapewnił dobitnie Zbigniew Lazar, szef biura prasowego PTC.
Mobilking i rodzina?
- Nie wykluczamy prowadzenia wielu marek telefonii komórkowej. Na razie nie mamy w planach kolejnej, ale jeśli ktoś przyjdzie do nas z ciekawą propozycją, to ją rozważymy - powiedział nam za to Tomasz Rudnicki, dyrektor zarządzający Entertainment Mobile Company, operatora marki Mobilking. Mobilking działa na podstawie umowy z PTC i korzysta z jej infrastruktury. Jak wynika z nieoficjalnych informacji, polityka cen detalicznych Mobilkinga zależy od zapisów umowy z PTC. Oznacza to, że PTC zadbała, aby wirtualni operatorzy nie mogli z nią konkurować, bez jej wiedzy.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: PTC machnie ręką na Heyah?