W przetargu na dostawę, wdrożenie i utrzymanie systemu Śląskiej Karty Usług Publicznych oferty złożyły konsorcjum Qumak-Sekom, BRE Bank i PWPW oraz konsorcjum Comarchu z SkyCash Poland. Wartość obu ofert przekroczyła budżet przetargu o wartości około 160 mln zł - wynika z nieoficjalnych informacji PAP, potwierdzonych w kilku niezależnych źródłach.
Ogłoszony w połowie listopada przetarg obejmuje m.in. utworzenie dwóch centrów przetwarzania danych (podstawowego i zapasowego), stworzenie portalu klienta, wyposażenie sieci akceptacji Karty w infrastrukturę sprzętową i oprogramowanie, wyposażenie samorządów w urządzenia umożliwiające zapis i odczyt z karty certyfikatu podpisu elektronicznego, stworzenie sieci doładowań karty, wydanie i obsługę poprzez uprawnioną instytucję 700 tys. kart oraz prowadzenie rozliczeń.
Prócz systemu opłat za korzystanie z transportu zbiorowego metodą zbliżeniową, śląska karta - mogąca działać na zasadzie bezstykowej i stykowej - ma umożliwić przechowywanie m.in. podpisu elektronicznego użytkownika, pozwalając np. na załatwianie spraw urzędowych w trybie on-line.
Inne funkcje Karty związane będą m.in. z obsługą miejsc parkingowych, dostępem do usług publicznych - kulturalnych, rekreacyjnych i sportowych czy płatnością za usługi gminne. Częścią projektu będzie portal klienta udostępniający usługi publiczne, a także umożliwiający np. obsługę rachunku bankowego przyporządkowanego Karcie czy doładowanie Karty przez internet.
Jedną z oczekiwanych w regionie funkcji karty ma być objęcie całej aglomeracji katowickiej wspólnym biletem komunikacji tramwajowej, autobusowej i kolejowej. Do tej pory uniemożliwiała to skala komplikacji obliczeń przy podziale wpływów z takiego biletu między KZK GOP, który organizuje komunikację tramwajową i autobusową, a Przewozami Regionalnymi.
Infrastruktura systemu - prócz centrów przetwarzania danych - ma obejmować m.in. 109 automatów doładowujących karty, 6032 moduły do pobierania opłat, ładowania kart, identyfikacji użytkownika i obsługi podpisu elektronicznego, 223 automaty parkingowe, 320 urządzeń do kontroli wykupionych kartą uprawnień i ponad 7,7 tys. innych urządzeń. Ma powstać też co najmniej 40 punktów obsługi klientów, zajmujących się wydawaniem i obsługą kart.
Zgodnie z zapisami przetargu, cały system powinien zostać wdrożony w ciągu 21 miesięcy od podpisania umowy - nie później niż do końca lipca 2013 r. Potem zwycięzca przetargu będzie go obsługiwał jeszcze przez ponad 5 lat.
Umowę o realizacji projektu Śląskiej Karty Usług Publicznych zawarły w październiku ub. roku samorządy Katowic, Bytomia, Będzina, Chorzowa, Czeladzi, Dąbrowy Górniczej, Gliwic, Imielina, Jaworzna, Knurowa, Mysłowic, Piekar Śląskich, Pyskowic, Radzionkowa, Rudy Śląskiej, Siemianowic Śląskich, Sosnowca, Świętochłowic, Tychów, Wojkowic i Zabrza.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Qumak-Sekom i Comarch złożyły oferty w przetargu na Śląską Kartę Usług Publicznych