PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Radą na eksplozję informacji - upraszczanie

Autor: wnp.pl (Piotr Apanowicz)
05-03-2014 15:05
Radą na eksplozję informacji - upraszczanie
Fot. Fotolia

Mówi się, że 80 proc. wszystkich informacji jest związanych z przestrzenią. Przestrzenny aspekt informacji jest coraz bardziej kluczowy dla przedsiębiorców - ocenia Albert Godfrind, architekt rozwiązań przestrzennych w firmie Oracle.

Jak przewiduje Oracle, w ciągu najbliższych pięciu lat będziemy mieli do czynienia z globalizacją, polegającą na tym, że coraz więcej różnych urządzeń będzie podłączanych do internetu. - Obecnie jest to ok. 9 mld urządzeń, a za pięć lat może ich być nawet 50 mld urządzeń, przesyłających dane do sieci - powiedział Janusz Naklicki, wiceprezes Oracle Polska na Europę Centralną, Rosję, Bliski Wschód i Afrykę na konferencji Oracle Spatial Day 2014, która odbyła się w Warszawie.
Według niego kolejnym ważnym trendem coraz bardziej widocznym w najbliższych latach będzie eksplozja danych (tzw. big data). - Warto sobie uświadomić, że ok. 90 proc. wszystkich danych zostało utworzone w ciągu ostatnich dwóch lat, a do roku 2020 ich ilość wzrośnie pięćdziesięciokrotnie - stwierdził Janusz Naklicki.

W jego opinii inne istotne zmiany w tym obszarze, jakie nas czekają, to dalszy wzrost transferu danych (obecnie o ok. 80 proc. rocznie), coraz ściślejsze połączenie rozwiązań i portali społecznościowych oraz biznesu, skutkujące zmianami w systemach obsługi klienta, jak również nierównowaga w budżetach IT i szybkości rozwoju tego rynku.

- Obecnie budżety IT rosną przeciętnie o 1-2 proc. rocznie, a ilość danych zwiększa się o ok. 40 proc. rocznie. Przyjmując, że przechowywanie danych stanowi ok. 10 proc. budżetu IT, tylko z tego względu powinny one zatem rosnąć o minimum 4 proc. rocznie - wyjaśnił Janusz Naklicki.

Według niego rozwiązaniem proponowanym przez Oracle jest uproszczenie IT, dzięki wprowadzaniu na rynek produktów zintegrowanych, działających w sposób prosty i niezawodny.

- Można sobie wyobrazić, że system, który zbiera, przetwarza i analizuje dane o liniach kolejowych, wdrożony w spółce PKP PLK, zostanie wzbogacony o analizę zachowań pasażerów na tych liniach i na tej podstawie stworzyć produkt, który można by zaoferować podróżnym - powiedział przedstawiciel Oracle Polska.

- To jest oczywiście zależne od tego, czy byliby tym zainteresowani sami przewoźnicy, ale to rzeczywiście jest możliwe - potwierdził w rozmowie z wnp.pl Andrzej Woźnica, członek zarządu spółki SHH, współorganizatora konferencji. - Dobra obsługa klienta ma dzisiaj coraz większe znaczenie, wydaje się, że również przewoźnicy kolejowi powinni być zainteresowanie zachęceniem klientów do skorzystania z ich usług. A żeby ich zachęcić, trzeba najpierw poznać ich potrzeby - dodał.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 762 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP