PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Reklama osobista zmieni rynek reklam internetowych

Autor: wnp.pl (WGK)
02-03-2014 17:35

Słowo inteligencja, pierwotnie przypisywana zdolnościom ludzi, szybko zmienia znaczenie. Dziś inteligentna może być lodówka komunikująca się poprzez internet z zasobami sieci. Inteligentna staje się też reklama. Jaka? Dopasowano do profilu konkretnego użytkownika sieci.

Według ekspertów tradycyjne modele reklamy internetowej w najbliższej przyszłości stracą na znaczeniu. Udział takich reklam w ciągu najbliższych 3 lat ich udział w rynku spadnie z 47 do 17 procent.
Wzrośnie znaczenie reklamy osobistej, czyli dopasowanej do potrzeb potencjalnego klienta. Wydatki na nią będą stanowiły połowę wartości rynku reklamowego w USA do 2017 roku. W Polsce udział takiej formy reklam systematycznie rośnie.

Tegoroczne wydatki na zautomatyzowaną reklamę osobistą (ang. programmatic) będą stanowiły 34 procent całego budżetu na reklamę odsłonową w USA. W ciągu najbliższych 3 lat jej udział w rynku ma się zwiększyć do 52 procent. Zmniejszać się będzie zainteresowanie tradycyjnymi reklamami internetowymi, które kierują ten sam przekaz do bardzo szerokiego grona odbiorców. Wynika to ze znacznego spadku ich skuteczności na przestrzeni ostatnich lat oraz skupienia większej uwagi reklamodawców na mierzalności efektów. Udział tradycyjnych modeli reklamy w ciągu najbliższych 3 lat ich udział w rynku spadnie z 47 do 17 procent.

Nowy model określi preferowany koszt pozyskania klienta i pozwali na optymalizację wydatków przeznaczanych na wyświetlanie reklam. – Z takiego rozwiązania skorzystał już m.in. francuski klub zakupowy BrandAlley. Dzięki kampanii w modelu osobistym w ciągu zaledwie 12 miesięcy zwiększył on aż 4-krotnie wielkość sprzedaży. Udało mu się również podwoić liczbę nowych klientów. Normą dla firm, które zaczynają stosować zautomatyzowany model osobisty, jest uczynienie z niego jednego ze strategicznych kanałów sprzedaży – wyjaśnia Maciej Wyszyński, dyrektor zarządzający w Sociomantic Labs.

Inteligentna reklama osobista to narzędzie, które opiera się o szczegółową analizę zachowań użytkowników w serwisach i sklepach internetowych. Nie polega na jednym ustandaryzowanym przekazie, lecz na bieżąco tworzy spersonalizowane reklamy dostosowane do preferencji konkretnego użytkownika.

Zalew reklam uprzykrza dziś życie użytkownikom internetu. Reklamy dostosowane do profilu użytkownika dają szansę na ograniczenie lawiny niechcianych anonsów i możliwość poznania ofert. które mogą zainteresować.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 151 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP