PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Rosną wydatki firm na komunikację mobilną

Autor: wnp.pl (WGK)
02-07-2016 08:31
Rosną wydatki firm na komunikację mobilną
Fot. PTWP (Andrzej Wawok)

41 proc. przedsiębiorstw e-commerce oraz 51 proc. firm z obszaru handlu tradycyjnego zadeklarowało zwiększenie wydatków na komunikację mobilną w roku 2015 – wynika z raportu zrealizownego przez Ipsos Polska dla spółki SMSAPI.pl. Średni wzrost wydatków w handlu internetowym wyniósł 69 proc., a w tradycyjnym – 33 proc.

Branża e-commerce przeznacza na komunikację mobilną aż 30 proc. swojego budżetu marketingowego. W przypadku firm zajmujących się sprzedażą tradycyjną jest to około 17 proc. Średnio jedna czwarta firm z obydwu segmentów wskazała przedział 1-10 proc., a jedna piąta – od 11 do 20 proc.
Według badanych na rynku komunikacji mobilnej w ubiegłym roku dominowały płatności mobilne. Wskazało na nie ponad 70 proc. ankietowanych. Kategoria obejmuje wszystkie płatności bezgotówkowe, które odbywały się za pomocą urządzenia mobilnego i technologii mobilnych, czyli np. płatności zbliżeniowe kartą płatniczą, BLIK, system NFC, a także dokonywane za pomocą tradycyjnego SMS-a.

Na drugim miejscu wśród trendów komunikacji mobilnej znalazły się kampanie wielokanałowe, które cieszą się popularnością, a postrzegane są jako działania o wysokiej skuteczności i stosunkowo niskich kosztach dotarcia. Automatyzacja i działania remarketingowe, wykorzystujące powtórzenia przekazu reklamowego przy użyciu np. Google AdWords, znalazły się na trzecim miejscu. Kolejne trendy, które wskazało powyżej 50 proc. ankietowanych, to geolokalizacja oraz Big Data – czyli gromadzenie przez firmy danych dotyczących swoich klientów, a następnie porównywanie ich, analizowanie i wyciąganie na ich podstawie wniosków w celu dalszej optymalizacji działań.

Listę trendów zamykają Real Time Marketing oraz Virtual Reality, czyli rozwiązania, dzięki którym można przenieść klientów za pomocą specjalnych urządzeń w świat wirtualnej rzeczywistości. Jest to trend, który niebawem powinien odgrywać coraz ważniejszą rolę w handlu.

Walka o nowych klientów


Głównym celem prowadzonej komunikacji mobilnej, wskazywanym przez respondentów było pozyskiwanie nowych klientów. Na akwizycję wskazywało aż 46 proc. firm e-commerce oraz 40 proc. firm z obszaru handlu tradycyjnego. Na drugim miejscu znalazło się zwiększenie lojalności obecnych klientów, w efekcie zwiększające częstotliwość zakupów. Warto jednak zauważyć zróżnicowanie w zależności od wielkości przedsiębiorstwa – im większa firma, tym bardziej na znaczeniu zyskiwały działania retencyjne w przeciwieństwie do akwizycyjnych. Na kolejnych miejscach pojawiło się „podwyższanie wartości paragonu”, czyli zwiększenie wydatków klientów podczas pojedynczego zakupu oraz usprawnienie komunikacji w zakresie operacyjnej obsługi klientów, w skład których wchodzą powiadomienia, informacje o statusie zamówienia itd.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 745 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP