Rośnie bezrobocie w Dolinie Krzemowej

Rośnie bezrobocie w Dolinie Krzemowej
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Fala zwolnień zaczęła się przetaczać przez kalifornijską Dolinę Krzemową. Znany z optymizmu region popada w pesymizm z powodu kryzysu finansowego.

Nagła zmiana nastrojów budzi wspomnienia z pęknięcia bańki internetowej w 2001 r. - pisze "Financial Times".

Przedsiębiorcy dokonujący zwolnień twierdzą jednak, że tym razem mają znacznie większe poczucie realizmu, niż podczas pierwszego internetowego trzęsienia ziemi, kiedy wiele internetowych firm zareagowało zbyt późno. - Musimy jak najszybciej przynosić zyski. Przed nami ciężkie czasy – mówi Iggy Fanlo, prezes AdBrite, sieciowej agencji reklamowej, które w zeszłym tygodnia odprawiła z kwitkiem 40 ze 100 zatrudnionych u siebie osób. - Podjąłem szybką i radykalną decyzję tak, aby nie trzeba było tego robić ponownie.

Zmiana nastrojów w Dolinie Krzemowej była widoczna podczas prywatnego spotkania zwołanego przez Sequoia Capital, jednej z największych firm typu venture capital w Kalifornii. Zaproszono szefów wszystkich powiązanych firm. Przedsiębiorcy obejrzeli na spotkaniu prezentację, która zaczynała się od slajdu pokazującego nagrobek z napisem „ŚP. Dobre Czasy”. Powiedziano im, aby każdego dolara traktowali, jakby był ich ostatnim.

- Spotkanie skłoniło nie tylko firmy ze stajni Sequoia, ale także wiele innych do cięć w zatrudnieniu – mówi Seth Sternerg, współzałożyciel Meebo, firmy zajmującej się komunikatorami internetowymi. – Szykujemy się po prostu na gorsze czasy – mówi, dodając, że zredukował już ambitne plany ekspansji.

Obawy o poważne spowolnienie gospodarcze uderzyły we wszystkich przedstawicieli nowego pokolenia firm internetowych, tworzonych na fali boomu, który zaczął się w 2004 r. Większość z nich dopiero próbuje zarabiać pieniądze, a znakomita większość jest wciąż od tego daleka.

- Wydaje mi się, że sytuacja jest bardzo, ale to bardzo poważna – mówi Loic Le Meur, założyciel Seesmic, serwisu blogów video, który zwolnił 10 z 24 swoich pracowników. – Od moich przyjaciół przedsiębiorców wiem, że połowa jest w sytuacjach krytycznych przez kolejne 6 do 12 miesięcy.

Cyan Kanister, współzałożyciel Zivity, serwisu rozrywki dla dorosłych tydzień temu zwolnił 8 z 22 pracowników, mówi: "Musieliśmy trochę przyhamować i spróbujemy przetrwać zbliżających się sztorm".

Inni doświadczeni inwestorzy przekazują podobne ostrzeżenia: firmy powinny ograniczać ekspansję w oczekiwaniu na poważne spowolnienie.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!