PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Rośnie bezrobocie w Dolinie Krzemowej

Autor: Financial Times
20-10-2008 20:28

Fala zwolnień zaczęła się przetaczać przez kalifornijską Dolinę Krzemową. Znany z optymizmu region popada w pesymizm z powodu kryzysu finansowego.

Nagła zmiana nastrojów budzi wspomnienia z pęknięcia bańki internetowej w 2001 r. - pisze "Financial Times".
Przedsiębiorcy dokonujący zwolnień twierdzą jednak, że tym razem mają znacznie większe poczucie realizmu, niż podczas pierwszego internetowego trzęsienia ziemi, kiedy wiele internetowych firm zareagowało zbyt późno. - Musimy jak najszybciej przynosić zyski. Przed nami ciężkie czasy – mówi Iggy Fanlo, prezes AdBrite, sieciowej agencji reklamowej, które w zeszłym tygodnia odprawiła z kwitkiem 40 ze 100 zatrudnionych u siebie osób. - Podjąłem szybką i radykalną decyzję tak, aby nie trzeba było tego robić ponownie.

Zmiana nastrojów w Dolinie Krzemowej była widoczna podczas prywatnego spotkania zwołanego przez Sequoia Capital, jednej z największych firm typu venture capital w Kalifornii. Zaproszono szefów wszystkich powiązanych firm. Przedsiębiorcy obejrzeli na spotkaniu prezentację, która zaczynała się od slajdu pokazującego nagrobek z napisem „ŚP. Dobre Czasy”. Powiedziano im, aby każdego dolara traktowali, jakby był ich ostatnim.

- Spotkanie skłoniło nie tylko firmy ze stajni Sequoia, ale także wiele innych do cięć w zatrudnieniu – mówi Seth Sternerg, współzałożyciel Meebo, firmy zajmującej się komunikatorami internetowymi. – Szykujemy się po prostu na gorsze czasy – mówi, dodając, że zredukował już ambitne plany ekspansji.

Obawy o poważne spowolnienie gospodarcze uderzyły we wszystkich przedstawicieli nowego pokolenia firm internetowych, tworzonych na fali boomu, który zaczął się w 2004 r. Większość z nich dopiero próbuje zarabiać pieniądze, a znakomita większość jest wciąż od tego daleka.

- Wydaje mi się, że sytuacja jest bardzo, ale to bardzo poważna – mówi Loic Le Meur, założyciel Seesmic, serwisu blogów video, który zwolnił 10 z 24 swoich pracowników. – Od moich przyjaciół przedsiębiorców wiem, że połowa jest w sytuacjach krytycznych przez kolejne 6 do 12 miesięcy.

Cyan Kanister, współzałożyciel Zivity, serwisu rozrywki dla dorosłych tydzień temu zwolnił 8 z 22 pracowników, mówi: "Musieliśmy trochę przyhamować i spróbujemy przetrwać zbliżających się sztorm".

Inni doświadczeni inwestorzy przekazują podobne ostrzeżenia: firmy powinny ograniczać ekspansję w oczekiwaniu na poważne spowolnienie.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 014 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

330 649 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 846 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP