Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Rośnie bezrobocie w Dolinie Krzemowej

Autor: Financial Times
20-10-2008 20:28

Fala zwolnień zaczęła się przetaczać przez kalifornijską Dolinę Krzemową. Znany z optymizmu region popada w pesymizm z powodu kryzysu finansowego.

Nagła zmiana nastrojów budzi wspomnienia z pęknięcia bańki internetowej w 2001 r. - pisze "Financial Times".
Przedsiębiorcy dokonujący zwolnień twierdzą jednak, że tym razem mają znacznie większe poczucie realizmu, niż podczas pierwszego internetowego trzęsienia ziemi, kiedy wiele internetowych firm zareagowało zbyt późno. - Musimy jak najszybciej przynosić zyski. Przed nami ciężkie czasy – mówi Iggy Fanlo, prezes AdBrite, sieciowej agencji reklamowej, które w zeszłym tygodnia odprawiła z kwitkiem 40 ze 100 zatrudnionych u siebie osób. - Podjąłem szybką i radykalną decyzję tak, aby nie trzeba było tego robić ponownie.

Zmiana nastrojów w Dolinie Krzemowej była widoczna podczas prywatnego spotkania zwołanego przez Sequoia Capital, jednej z największych firm typu venture capital w Kalifornii. Zaproszono szefów wszystkich powiązanych firm. Przedsiębiorcy obejrzeli na spotkaniu prezentację, która zaczynała się od slajdu pokazującego nagrobek z napisem „ŚP. Dobre Czasy”. Powiedziano im, aby każdego dolara traktowali, jakby był ich ostatnim.

- Spotkanie skłoniło nie tylko firmy ze stajni Sequoia, ale także wiele innych do cięć w zatrudnieniu – mówi Seth Sternerg, współzałożyciel Meebo, firmy zajmującej się komunikatorami internetowymi. – Szykujemy się po prostu na gorsze czasy – mówi, dodając, że zredukował już ambitne plany ekspansji.

Obawy o poważne spowolnienie gospodarcze uderzyły we wszystkich przedstawicieli nowego pokolenia firm internetowych, tworzonych na fali boomu, który zaczął się w 2004 r. Większość z nich dopiero próbuje zarabiać pieniądze, a znakomita większość jest wciąż od tego daleka.

- Wydaje mi się, że sytuacja jest bardzo, ale to bardzo poważna – mówi Loic Le Meur, założyciel Seesmic, serwisu blogów video, który zwolnił 10 z 24 swoich pracowników. – Od moich przyjaciół przedsiębiorców wiem, że połowa jest w sytuacjach krytycznych przez kolejne 6 do 12 miesięcy.

Cyan Kanister, współzałożyciel Zivity, serwisu rozrywki dla dorosłych tydzień temu zwolnił 8 z 22 pracowników, mówi: "Musieliśmy trochę przyhamować i spróbujemy przetrwać zbliżających się sztorm".

Inni doświadczeni inwestorzy przekazują podobne ostrzeżenia: firmy powinny ograniczać ekspansję w oczekiwaniu na poważne spowolnienie.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 151 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP