Rośnie rola outsourcingu druku

Rośnie rola outsourcingu druku
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Telekomunikacja, bankowość, finanse i ubezpieczenia - tysiące umów, faktur, wniosków i pism. To typowi odbiorcy usług outsourcingu druku, ale nie jedyni. Według tegorocznych badań Quocirca, 43 proc. małych i średnich przedsiębiorstw europejskich, które jeszcze nie korzystały z zarządzania drukiem, zamierza wdrożyć podstawowe usługi w ciągu 12 miesięcy.

Autorzy badania informują, że małe i średnie firmy wydają na druk średnio 15 proc. budżetu na IT. Jako istotne czynniki w zakresie drukowania wskazują kontrolę kosztów (51 proc.), niezawodność urządzeń (40 proc.), zmniejszenie zużycia papieru (35 proc.) oraz zarządzanie materiałami eksploatacyjnymi (32 proc.). Przekazanie tych działań na zewnątrz może obniżyć koszty, przynieść oszczędność czasu i podnieść wydajność pracowników.

Poza głównymi klientami - dużymi firmami operującymi tysiącami dokumentów dziennie - z usług outsourcingowych korzystają też np. kancelarie prawnicze czy pracownie architektoniczne, które mają specyficzne wymagania dotyczące jakości i formatu materiałów drukowanych.

Oczekiwane przez klientów korzyści to w pierwszym szeregu oszczędności. Koszty druku, to obok zakupu urządzeń, tonerów i papieru także zużyta energia elektryczna, koszt serwisowania, zajmowana przez urządzenia powierzchnia i czas poświęcony przez pracowników na drukowanie. Bywa, że drukowanie wewnętrzne utrudnia kontrolę nad materiałami poufnymi. Dodatkowym czynnikiem generującym koszty jest brak kontroli na drukarskim zapleczem, np. zbyt duża liczba urządzeń, czy nadmierne zakupy materiałów eksploatacyjnych i ryz papieru. Firmy zewnętrzne oferujące usługi zarządzania dokumentami lepiej kontrolują wszystkie procesy, a oszczędności szacuje się na 10 do nawet 40 proc.

Problemem przedsiębiorstw jest też marnowanie papieru ze względy na druk niepotrzebnych materiałów czy dublowanie produkcji dokumentów. Według danych PPI w 2012 r. na świecie zużyto 400 mln ton papieru, z czego 24 proc. w krajach europejskich. - Blisko 9 mln pracowników polskich firm marnuje co roku ponad 5 mld nieefektywnie wydrukowanych kartek formatu A4. Outsourcing druku to metoda eliminacji tych procesów, które generują znaczne straty - komentuje Maciej Nuckowski, dyrektor działu usług w Xerox Polska.

Outsourcing umożliwia też digitalizacją dokumentów, zwykle wiążącą się ze zmniejszeniem liczby wydruków. W takim przypadku korespondencja otrzymywana przez spółkę drogą pocztową, mailową czy faksem najpierw trafia do centrum operacyjnego zewnętrznego partnera. Tam tworzona jest jej elektroniczna wersja. Pozyskuje się też kluczowe dane, umożliwiające kategoryzację dokumentów według określonych kryteriów, jak: nadawca, odbiorca lub treść. Zdigitalizowany dokument trafia do właściwych odbiorców. Kontrolę nad dokumentami zapewniają dodatkowo elektroniczne archiwa.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Rośnie rola outsourcingu druku

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!