Ponad 23,5 mld zł wart był w 2007 roku polski rynek telefonii komórkowej. W tym roku jego wartość zwiększy się o kolejne 5-6 proc.
Najszybciej - o 7,1 proc. - rosły przychody PTK Centertel, największego gracza na rynku pod względem przychodów i liczby obsługiwanych kart SIM. Najwolniej - o 4,1 proc. - Polskiej Telefonii Cyfrowej, operatora sieci Era i Heyah. Debiutujące w 2007 roku P4 miało 1 proc. udziału w rynku mierzonym wartością przychodów.
W 2007 r. średnie przychody od klienta były niższe niż rok wcześniej, co oznacza, że motorem wzrostu wartości rynku nadal była zwiększająca się liczba kart SIM. W ubiegłym roku wzrosła o 12,9 proc. do 41,5 mln. Ale i tu tempo wzrostu było wyraźnie słabsze niż w latach poprzednich. W 2006 roku wyniosło ono 26 proc., a w 2005 roku 26,2 proc. Analitycy spodziewają się, że w tym roku liczba aktywnych kart SIM zwiększy się o około 3 mln, czyli o 7,5 proc.
W 2007 r. najwięcej aktywnych kart SIM przybyło w sieci Orange - 1,6 mln - a najmniej w sieciach należących do PTC (770 tys.). Należąca do P4 sieć Play w końcu roku obsługiwała niemal 2,1 proc. ogółu aktywnych kart SIM.
W ubiegłym roku sieci komórkowe po raz pierwszy od kilku lat pozyskały więcej abonentów niż użytkowników telefonów na kartę. Liczba abonentów wzrosła o niemal 2,9 mln, a użytkowników usług pre-paid o blisko 1,9 mln. Najwięcej abonentów zdobył Polkomtel (1,02 mln), druga była Polska Telefonia Cyfrowa (878 tys.), a trzeci - lider rynku PTK Centertel (755 tys.).
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Rośnie rynek telefonii komórkowej