PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Rośnie sprzedaż komputerów firmy Acer, a spada Dell

Autor: PAP
27-07-2009 18:52

W II kwartale br. na świecie sprzedano ponad 68 mln komputerów, czyli o 5 proc. mniej, niż w II kwartale 2008 r. Tajwański Acer zanotował 34-proc. wzrost sprzedaży, a amerykański Dell - 17-proc. spadek - wynika z raportu firmy analitycznej Gartner.

Najwyższą sprzedaż miał Hewlett-Packard (HP) - 13,4 mln sztuk. To o niespełna 3 proc. więcej, niż rok wcześnie. Na drugim miejscu znalazł się Dell (9,3 mln sztuk), ale sprzedaż firmy w porównaniu z 2008 r. spadła.
Bardzo dobre wyniki w II kwartale zanotował tajwański Acer - 9,2 mln sprzedanych sztuk i ponad 34-proc. wzrost sprzedaży. Kolejne miejsca zajęły: Lenovo (5,8 mln i 3,2-proc. wzrost) oraz Toshiba (3,4 mln i 10-proc. wzrost).

Zdaniem analityka IT firmy PMR Pawła Olszynki, słabsze wyniki Della (trzeci kolejny kwartał na minusie) są konsekwencją wyboru grupy docelowej, na której skupia się amerykański producent - sektora biznesowego.

"W czasie kryzysu zostają zdecydowanie wydłużone cykle wymiany sprzętu. Klienci biznesowi, masowo ograniczając koszty działalności, są zainteresowani maksymalnym opóźnieniem tych procesów. Zarówno biznes, jak i użytkownicy indywidualni chcą też wydawać mniej. W związku z tym rośnie popyt na tańszy sprzęt, np. netbooki, czyli małe laptopy" - wyjaśnił.

Zaznaczył, że dla tajwańskiego producenta - firmy Acer - grupa docelowa to przede wszystkim rynek masowy. "Wygrywa on ceną, ma znakomity wskaźnik ceny do jakości. Dla klientów indywidualnych czy mniejszych firm, w obecnej sytuacji na rynku ma to kapitalne znaczenie" - powiedział PAP ekspert. Dodał, że Acer również od początku dużo inwestował w netbooki, których sprzedaż, pomimo kryzysu, rośnie szybko.

Zdaniem Olszynki, HP ma zbyt dużą przewagę nad resztą producentów, by mógł obawiać się straty pozycji lidera w rankingu. "Firma korzysta na słabości Della i zyskuje na rynku korporacyjnym. Z drugiej strony jest też w stanie sprzedawać tańszy sprzęt na rynku detalicznym. Mimo bardzo dynamicznego rozwoju Acera, HP ma cały czas dużo więcej do powiedzenia na rynku rodzimym - w USA" - dodał.

Ekspert prognozuje, że prawdopodobnie udziały w rynku Toshiby zaczną rosnąć. "Tym bardziej, że Toshiba specjalizuje się w produkcji komputerów przenośnych, w tym netboków" - powiedział.

Olszynka uważa, że II kwartał był dla sprzedawców pecetów lepszy niż oczekiwano. "Nadzieje na wyższą sprzedaż daje oczywiście tradycyjnie IV kwartał, choć z oczywistych powodów w ubiegłym roku nie było różowo. Cały czas słabo wygląda region Europy Środkowo-Wschodniej i prognozy nie są zbyt optymistyczne. Wiele będzie zależeć od sytuacji makroekonomicznej i wydatków na rynku biznesowym. Moje prognozy dla Polski to wzrost poniżej 5 proc. Na świecie powinno być powyżej tego progu" - powiedział.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

29 863 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

590 855 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 047 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.