PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Rośnie świadomość nowoczesnych technologii płatniczych

Autor: wnp.pl (WGK)
10-12-2013 08:44

Internauci częściej od reszty populacji korzystają ze smartfonów oraz płatności kartą zbliżeniową i płatności zbliżeniowych. 75 proc. z nich źle się czuje bez smartfona, 45 proc. chce korzystać z technologii NFC (jednej z form płatności bezstykowych).

Takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego przez MasterCard. Wynika z niego też, że 65 proc. internautów używa karty płatniczej stykowo –w całej populacji ten odsetek to 44 proc. Dwukrotnie większy odsetek użytkowników Internetu (42 proc. w porównaniu do 21 proc.) wykorzystuje płatności kartą zbliżeniową i płatności zbliżeniowe. Zbliżeniowe płatności telefonem wykonuje 9 proc. internautów, gdy w całej populacji udział takich osób to 3 proc.
– Wyraźne i znaczące różnice można tłumaczyć większą otwartością internautów na zmiany, oraz tym, że codzienny kontakt z komputerem skutecznie zmniejsza dystans i lęk przed nowinkami technologicznymi. Szybsze przyjmowanie nowych technologii przez ludzi korzystających z internetu można tłumaczyć tym, że to właśnie środowisko przyzwyczaja do ciągłych zmian i uaktualnień, a nawet zmiany dotychczasowych przyzwyczajeń. Stosowanie coraz to nowych narzędzi jest nieraz warunkiem skutecznego funkcjonowania w świecie wirtualnym, a te umiejętności w sposób naturalny przekładają się na życie poza internetem – uważa dr Maria Cywińska, socjolog internetu.

61 proc. internautów używa smartfona (przy 25 proc. w próbie ogólnopolskiej), co więcej, wykorzystują go do zakupów i bankowości mobilnej zdecydowanie częściej niż posiadacze smartfonów stroniący od Internetu. 62 proc. internautów deklaruje wykorzystanie smartfonów do zakupów.

– Internauci są przywiązani do swoich smartfonów i trzech na czterech z nich deklaruje, że odczuwa brak smartfona, gdy zapomni go zabrać. Smartfon coraz częściej pełni rolę interfejsu łączącego świat wirtualny z realnym, które dzięki niemu mogą się przenikać i uzupełniać. Trend związku emocjonalnego z tym urządzeniem jest globalny – zaznacza dr Maria Cywińska, socjolog internetu.

W grupie internautów nadal następuje dynamiczny proces wymiany i zakupu urządzeń na nowe – aż 27 proc. tej grupy deklaruje, że w ciągu półrocza wymieni smartfon na nowy.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 151 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP