PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Różne urządzenia mobilne do różnych zastosowań

Autor: wnp.pl (WGK)
25-07-2013 20:17

Komórki starszej generacji służą przede wszystkim korzystaniu z serwisów społecznościowych, na smartfonach króluje sport, na tabletach - lifestyle oraz e-commerce. Różnych urządzeń używamy do poszukiwania różnych informacji.

Według badań Gemiusa najpopularniejszym urządzeniem przenośnym, z jakiego korzystają internauci jest smartfon (za jego pomocą z siecią łączy się 67 proc. mobilnych użytkowników). Na drugim miejscu znalazł się tablet (24 proc.), a na trzecim telefon komórkowy z małym ekranem (9 proc.). Firma sprawdziła też jakie tematyczne serwisy internetowe cieszą się największym zainteresowaniem użytkowników smartfonów, tabletów i telefonów starej generacji, o przekątnej ekranu do 3 cali. Przebadano 2 mln urządzeń mobilnych aktywnych w polskiej sieci.
Efekty? Najpopularniejsze wśród właścicieli każdego typu urządzeń przenośnych są serwisy z informacyjami i publicystyką oraz strony internetowe serwujące rozrywkę i aktualności kulturalne. W przypadku innych serwisów tematycznych nie ma już takiej zgodności. Typ urządzenia, a tym samym wielkość jego ekranu, ma wpływ na to jakich treści szukamy w mobilnej sieci. Wiadomości sportowe przyciągają właścicieli smartfonów. Strony o tematyce lifestylowej (jak portale modowe, poradnicze czy kulinarne), a także serwisy e-commerce posiadaczy tabletów. Z kolei serwisy społecznościowe cieszą się szczególnym zainteresowaniem właścicieli telefonów z małym ekranem.

Badania dowodzą, że internauci doskonale wiedzą jak wykorzystywać urządzenia przenośne różnej wielkości, z jakich usług można wygodnie skorzystać w zależności od urządzenia. - Będąc w ruchu, często potrzebujemy informacji tu i teraz, a smartfony czy telefony starej generacji są wręcz stworzone do tego, by za ich pomocą sprawdzać wyniki wydarzeń sportowych, aktualne informacje z kraju i ze świata czy dane giełdowe - komentuje Krzysztof Rosiński, ekspert Gemiusa od technologii internetowych.

W czerwcu 2013 roku z urządzeń mobilnych pochodziło łącznie ponad 6 proc. ruchu internetowego w Polsce.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 691 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP