Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Rozwiązania IT poprawiają konkurencyjność przedsiębiorstw

Autor: wnp.pl (WGK)
21-12-2015 08:51
Rozwiązania IT poprawiają konkurencyjność przedsiębiorstw

Praktyka pokazuje, że technologia zapewnia wyjątkową wartość w kontakcie z klientami dając przewagę nad konkurencją.

Fot. PTWP (Andrzej Wawok)

Według przedstawicieli małych i średnich firm, IT podnosi jakość obsługi klientów, a także poprawia komunikację i produktywność pracowników. 37 proc. respondentów podkreśla szczególny wpływ technologii na komunikację wewnętrzną, współpracę i wymianę wiedzy między pracownikami, a 38 proc. – rolę IT dla obsługi klientów.

Takie wyniki przynosi badanie „Nowoczesne IT w MŚP” zrealizowane przez Ipsos MORI dla Microsoftu.
Według respondentów technologia łączy z klientami: czterech na dziesięciu respondentów wskazuje, że technologia informatyczna ma krytyczne znaczenie przede wszystkim w obszarze kontaktu z klientem. Z badania wynika, że wyraźna koncentracja na potrzebach klienta jest dostrzegalna zwłaszcza w mikro firmach (do 9 pracowników), dla których inwestycje w IT przyczyniają się głównie do poprawy obsługi klientów (41 proc.) i zwiększania ich satysfakcji (34 proc.). Z kolei ponad połowa ankietowanych (51 proc.) podkreśla, że technologie podnoszą produktywność pracy poza tradycyjnym miejscem wykonywania obowiązków.

Technologia przyspiesza decyzje

37 proc. przedstawicieli MŚP przyznało, że obecne rozwiązania informatyczne wspierają w szczególności obszar komunikacji wewnętrznej, współpracy i wymiany wiedzy między pracownikami. Prawie co trzeci respondent wskazuje na poprawę produktywności zespołu a 27 proc. podkreśla wyższą satysfakcję z pracy.

– Technologia uwalnia nowe możliwości pracowników. Nie tylko sprawia, że są bardziej skuteczni w wykonywaniu swoich rozmaitych zadań, ale również zwiększa ich zaangażowanie. Dzięki zastosowaniu rozwiązań, które pozwalają sprawnie realizować zadania, te służbowe, ale również te prywatne zyskują większą elastyczność, co pozwala im częściej pracować bezpośrednio u klienta. To uwolnienie pracownika od biurka we własnej firmie i umożliwienie mu w pełni wydajnej pracy zdalnej to paradoksalnie sposób na zwiększenie jego satysfakcji i zaangażowania, a nie utrata kontroli, jak widzą to nadal niektórzy menedżerowie – podkreśla Tomasz Dorf, dyrektor działu MŚP w polskim oddziale Microsoftu.

Co ciekawe, pozytywny wpływ technologii na pracę zespołu w większym stopniu podkreślają małe przedsiębiorstwa zatrudniające do 50 osób. Na lepszą komunikację, współpracę i wymianę wiedzy dzięki technologiom wskazuje 42 proc. małych firm oraz 41 proc. średnich organizacji, których zespoły liczą od 51 do 250 osób. Przedstawiciele małych przedsiębiorstw zwracają również uwagę na poprawę produktywności (37 proc.) oraz satysfakcji (36 proc.) pracowników dzięki wykorzystaniu nowoczesnych rozwiązań IT.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


21 974 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP