Według przedstawicieli małych i średnich firm, IT podnosi jakość obsługi klientów, a także poprawia komunikację i produktywność pracowników. 37 proc. respondentów podkreśla szczególny wpływ technologii na komunikację wewnętrzną, współpracę i wymianę wiedzy między pracownikami, a 38 proc. – rolę IT dla obsługi klientów.
Według respondentów technologia łączy z klientami: czterech na dziesięciu respondentów wskazuje, że technologia informatyczna ma krytyczne znaczenie przede wszystkim w obszarze kontaktu z klientem. Z badania wynika, że wyraźna koncentracja na potrzebach klienta jest dostrzegalna zwłaszcza w mikro firmach (do 9 pracowników), dla których inwestycje w IT przyczyniają się głównie do poprawy obsługi klientów (41 proc.) i zwiększania ich satysfakcji (34 proc.). Z kolei ponad połowa ankietowanych (51 proc.) podkreśla, że technologie podnoszą produktywność pracy poza tradycyjnym miejscem wykonywania obowiązków.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Rozwiązania IT poprawiają konkurencyjność przedsiębiorstw