PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Rozwój outsourcingu IT ogranicza niski poziom zaufania społecznego

Autor: wnp.pl (JM)
17-06-2010 08:41
Rozwój outsourcingu IT ogranicza niski poziom zaufania społecznego

- Popyt na usługi outsourcingu IT jest niezależny od sytuacji gospodarczej, w tym od tak powszechnie przywoływanego kryzysu, a wynika to z kilku przyczyn – wskazuje Patrycja Ptaszek-Strączyńska, członek zarządu Macrologic S.A.

Zdaniem naszej rozmówczyni, podstawową jest niski poziom zaufania społecznego w Polsce, co istotnie wpływa na wielkość obrotu gospodarczego. - Jest to bardzo istotny parametr determinujący współpracę w sytuacji, w jakiej spółka ma powierzyć drugiej organizacji utrzymywanie jej strategicznych danych – mówi Patrycja Ptaszek-Strączyńska. - Taki typ usługi rodzi pytania, co będzie jeśli spóźnię się z płatnością, czy na skutek błędu partnera nie stracę danych, czy mnie odłączą, czy odzyskam dane, czy moje dane biznesowe nie dostaną się w ręce konkurencji etc. Z tego powodu w Polsce każdy przedsiębiorca przedkłada bezpośrednią kontrolę nad infrastrukturą informatyczną, zamiast powierzyć ją dostawcy usług.
Jak wskazuje przedstawicielka Macrologic, model outsourcingu, bardzo popularny w Stanach Zjednoczonych, trudno przeszczepić na polski grunt. O ile za oceanem wynajem jest powszechny, o tyle nasza perspektywa preferuje posiadanie na własność - nawet jeśli wiąże się to z większym obciążeniem w postaci długu, czy przywiązaniem do lokalizacji i przestarzałych produktów. - Na pytanie „mieć, czy korzystać” Polak zazwyczaj odpowie „mieć” – uważa Patrycja Ptaszek-Strączyńska.

Kolejną przyczyną niskiego upowszechnienia outsourcingu, zdaniem naszej rozmówczyni, są jego koszty. - W długim okresie koszt wynajmu musi być wyższy niż koszt posiadania – przekonuje. - Bezwzględną korzyścią dla firmy wynajmującej jest czas, jaki zyskuje na prowadzenie działań przynoszących jej zysk.

Outsourcing to także decyzja związana z zarządzaniem płynnością firmy. - W modelu samodzielnego zarządzania wydatki np. na zatrudnienie, zakup i aktualizację infrastruktury a także stałe doskonalenie pracowników, leżą po stronie przedsiębiorcy – wyjaśnia Patrycja Ptaszek-Strączyńska. - Może to powodować istotne obciążenia płynności i zobowiązań bieżących, czego można uniknąć płacąc miesięczną ratę. Odpowiedź na pytanie „mieć, czy korzystać” ma również wpływ na strategię wypracowania zysku - raty wynajmu rozkładają się równomiernie w ciągu okresu użytkowania, podczas gdy zakup często wpływa na większe obciążenie okresu uruchomienia projektu, co jest trudniejsze do zaakceptowania w okresie niepewności działania.

Nasza rozmówczyni wskazuje, że ciekawym i ważnym powodem dla którego firmy korzystają z outsourcingu, głównie płacowego, bywa chęć zachowania danych w tajemnicy wobec potencjalnej ciekawości pracowników.

- Z naszego doświadczenia wynika, iż najczęściej obsługiwanymi obszarami są finanse i kadry oraz infrastruktura teleinformatyczna – mówi Patrycja Ptaszek-Strączyńska. - Klienci, którzy decydują się na korzystanie z naszych usług wynajmu, pochodzą z bardzo różnych branż, od budowlanej przez produkcyjną po usługi. Jest jeden element, łączący naszych dzisiejszych klientów i potencjalnych odbiorców outsourcingu w najbliższym czasie: udział kapitału zagranicznego wśród właścicieli.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 151 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP