- Popyt na usługi outsourcingu IT jest niezależny od sytuacji gospodarczej, w tym od tak powszechnie przywoływanego kryzysu, a wynika to z kilku przyczyn – wskazuje Patrycja Ptaszek-Strączyńska, członek zarządu Macrologic S.A.
Zdaniem naszej rozmówczyni, podstawową jest niski poziom zaufania społecznego w Polsce, co istotnie wpływa na wielkość obrotu gospodarczego. - Jest to bardzo istotny parametr determinujący współpracę w sytuacji, w jakiej spółka ma powierzyć drugiej organizacji utrzymywanie jej strategicznych danych – mówi Patrycja Ptaszek-Strączyńska. - Taki typ usługi rodzi pytania, co będzie jeśli spóźnię się z płatnością, czy na skutek błędu partnera nie stracę danych, czy mnie odłączą, czy odzyskam dane, czy moje dane biznesowe nie dostaną się w ręce konkurencji etc. Z tego powodu w Polsce każdy przedsiębiorca przedkłada bezpośrednią kontrolę nad infrastrukturą informatyczną, zamiast powierzyć ją dostawcy usług.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Rozwój outsourcingu IT ogranicza niski poziom zaufania społecznego