Ruszyła batalia o TV w komórce

Ruszyła batalia o TV w komórce
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Telekomy i firmy medialne zapaliły się do transmisji telewizji w komórkach. W tym celu dotychczasowi konkurenci gotowi są połączyć siły.

Operatorzy telefonii komórkowej mają nadzieję, że już w przyszłym roku wybrani klienci będą mogli uczestniczyć w testach telewizji mobilnej w nowej technologii DVB-H. - Euro 2012, może Euro 2008, to odpowiedni moment, by wykreować popyt na taką usługę. Zwłaszcza gdy operatorzy zaoferują przystępne ceny - mówi w "Pulsie Biznesu" Paweł Olszynka z firmy badawczej PMR.

Zainteresowanie firm nową technologią jest ogromne. I to nie tylko operatorów telefonii komórkowej, poszukujących nowych źródeł przychodów, dostawców sprzętu czy operatorów infrastruktury. Na czwartkowe spotkanie w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej (UKE) w tej sprawie zgłosiło się kilkadziesiąt firm, w tym także tuzy branży medialnej: TVN, Cyfrowy Polsat, Eurozet czy Agora - informuje "PB".

- Za kilka lat mobilna telewizja będzie stanowiła istotny element przychodów nadawców telewizyjnych, zwłaszcza że tradycyjna reklama telewizyjna zacznie tracić udziały w rynku. Perspektywiczność telewizji mobilnej polega na tym, że daje kontakt osobowy, dzięki któremu można adresować treści i reklamę do konkretnego użytkownika - mówi w dzienniku Adam Brodziak z Polsatu.

Projekt wymaga gigantycznych inwestycji. - Koszt budowy infrastruktury potrzebnej do dystrybucji jednego kanału telewizyjnego na terenie całego kraju to kilka milionów euro - szacuje Krzysztof Dzięcioł z Polskiej Telefonii Cyfrowej (PTC), operatora sieci Era i Heyah.

Do tego dochodzą koszty np. produkcji programów czy marketingu, nie mówiąc o dopłatach do terminali pozwalających na odbiór telewizji. Stąd pomysł, by infrastrukturę budować wspólnie.

Pomysł wyszedł od PTC. Stopniowo dołączali do niego inni operatorzy telefonii komórkowej, operatorzy infrastruktury, tacy jak TP Emitel czy INFO-TV-FM, a także dostawcy sprzętu. Lista chętnych stale się rozrasta.

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Ruszyła batalia o TV w komórce

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!