PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Rynek gier komputerowych odporny na kryzys

Autor: wnp.pl (Piotr Stefaniak)
05-11-2012 21:47

W tym roku Polacy wydadzą na zakup zabawek ponad 2,3 mld złotych, o ponad 6 proc. więcej niż roku temu, z czego ponad połowę tej kwoty przypadnie na gry komputerowe.

Według szacunków, ok. 85 proc. polskich internautów gra w gry wideo. Grają kobiety, mężczyźni, przedstawiciele różnych pokoleń. Przeciętnie spędzamy na elektronicznej rozrywce aż 13 godzin tygodniowo.
Jak wynika z raportu opublikowanego przez Monday PR i Agencję badań rynku i opinii SW Research, polska branża gamingowa nie pozostaje w tyle za zachodnią konkurencją. Rodzimi producenci wypuszczają na rynek kolejne hity, które są też sprzedawane za granicą, czego przykładem jest .

W ślad za tymi sukcesami rynkowymi nie idzie jednak pozytywny wizerunek rodzimych gier wśród polskich użytkowników. Respondenci nie znają zwykle polskich przedstawicieli branży gamingowej, a ich produkcje uważają za gorsze od produkcji zagranicznych.

Wśród najlepiej rozpoznawalnych marek dominowały brandy zagraniczne: Electronic Arts (31,3 proc.), Blizzard Entertainment (10,8 proc.) oraz Ubisoft (10,7 proc.). Polskiego producenta CD Projekt Red znało 12,3 proc. ankietowanych. Sporo poniżej liderów uplasowali się: Cenega Poland (dystrybutor gier - 5,9 proc.) i Techland (3,9 proc.). Nie znane są takie studia, jak: City Interactive, Flying Wild Hog, Bloober Team, People Can Fly, Reality Pump, 11 bit Studios.

Gry komputerowe to także atrakcyjny i stale rozwijający się rynek pracy. Poza rodzimymi producentami, pracowników w Polsce poszukują także firmy z zachodu.

Przykładem może być tu Playdom, jeden z największych twórców gier społecznościowych na świecie, który mając do wyboru lokalizacje w całej środkowowschodniej Europie, kraje byłego Związku Radzieckiego i Ameryki Łacińskiej, postawił na Kraków.

Producenci i deweloperzy gier na gwałt poszukują programistów, designerów, grafików i testerów, ale także speców od marketingu czy zarządzania zasobami ludzkimi. Szybko rozwijający się rynek oferuje zarobki plasujące się na poziomie sporo przekraczającym średnią krajową. Szybko rosnący popyt na kompetentnych pracowników sprawia, że (wbrew ogólno rynkowym tendencjom) już niebawem będziemy mieć do czynienia z rynkiem pracownika, oceniają autorzy badania. Sytuacja, w której to pracownik rozdaje karty i dyktuje warunki na rynku pracy, zmusi producentów gier do świadomego i celowego budowania swojej marki jako pożądanego pracodawcy.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 691 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP