PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Rynek gier w Polsce przed wyzwaniem. 500 firmom dramatycznie brakuje menedżerów

Autor: PulsHR.pl
15-06-2017 15:09
Rynek gier w Polsce przed wyzwaniem. 500 firmom dramatycznie brakuje menedżerów
Fot. Shutterstock

Jaka jest kondycja współczesnego rynku gier wideo w Polsce i jakie wyzwania czekają branżę w przyszłości? O tym mówiono podczas dyskusji na IX Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach.

Gry wideo nie są już traktowanie jedynie jako rozrywka dla dzieci, ale jako poważny i dochodowy przemysł, który dostarcza wielomilionowych wpływów największym wydawcom na świecie i miliony miejsc pracy. A jak to wygląda w Polsce?
- Branża w Polsce rozwija się dynamicznie. Szacuje się, że u nas w kraju jest ponad 400 podmiotów zajmujących się grami w szerokim aspekcie, natomiast studiów developerskich z pewnością jest ponad 100 – mówi Remigiusz Kopoczek, prezes zarządu w ARP Games, i dodaje: - Widać potencjał, porównując to choćby do naszych południowych sąsiadów. Stoimy na podobnym poziomie co Czesi, a dużo dalej niż Słowacja, gdzie pod tym względem na rynku panuje pustynia.

ARP Games, jako część Agencji Rozwoju Przemysłu, zajmuje się wspieraniem przedsiębiorstw w prowadzeniu i rozwijaniu działalności deweloperskiej na rynku gier wideo. Remigiusz Kopoczek jest również nauczycielem akademickim na Uniwersytecie Śląskim – w Zakładzie Nowych Mediów.

- Jako ARP Games, patrzę na branżę gier wideo z punktu przygotowywania kadr i wchodzenia ludzi do zaplecza tej dziedziny – mówi Kopoczek. – To, co było 5 lat temu, kiedy startowaliśmy z uruchamianiem studiów dotyczących projektowania gier, wyglądało bardzo niepoważnie z punktu widzenia akademickiego. Mówiono, że „studenci będą grali w gry”. A to jest bardzo poważne zajęcie, wymagające mnóstwa wiedzy i przygotowania – zaznacza prezes ARP Games.

Dodaje, że zauważono potrzebę utworzenia swoistego pasa transmisyjnego, czyli możliwości wsparcia na etapie komercjalizowania własnych pomysłów. Kopoczek zaznacza, że w Polsce jest to pierwszy taki pomysł.

O potencjale przemysłu gamingowego przekonany jest Kamil Bilczyński, wiceprezes The Farm 51, studia odpowiedzialnego m.in. za przygotowaną na konsole i komputery grę „Get Even”.

- Gamedev, czyli producenci gier, ale też rynek graczy, składają się dzisiaj na największy przemysł rozrywkowy na świecie. Jest większy niż przemysł filmowy i jakikolwiek inny. Ta zmiana nastąpiła kilka lat temu – mówi Bilczyński. – W Polsce, w zależności oczywiście od potencjału ekonomicznego, ten przemysł też się rozwija z punktu widzenia gracza i producentów – dodaje i zaznacza, że branża gier wideo wciąż się przeobraża.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


27 860 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 765 ofert w bazie

2 782 270 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP