PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Rynek usług dodanych i multimedialnych wart 9,6 mld zł w 2010 r.

Autor: PAP
23-04-2011 09:57

W Polsce rynek usług dodanych i multimedialnych telefonii, w tym np. mobilny internet czy gry, był wart 9,6 mld zł w 2010 r., czyli o 16,9 proc. więcej, niż rok wcześniej, gdy osiągnął wartość 8,2 mld zł - wynika z raportu firmy analitycznej PMR.

Zdaniem ekspertów, w czasach, gdy do przeszłości należy dynamiczny wzrost rynku podstawowych usług telekomunikacyjnych, coraz większe znaczenie dla operatorów mają usługi dodane i multimedialne np. wideo na żądanie, mobilny internet, konkursy sms-y, czy gry.
"Wzrost odnotowany w ciągu minionych kilku lat uwarunkowany był głównie dynamiką największego segmentu - płatnej telewizji. W przyszłości jednak, z racji szybszej dynamiki wzrostu, coraz większe udziały w rynku usług dodanych i multimedialnych będą zdobywać inne segmenty, jak np. rynek mobilnego internetu" - uważa Zoran Vuckovic, analityk rynku telekomunikacyjnego i IT w PMR, jeden z autorów raportu.

Segment płatnej telewizji stanowi wartościowo największą część polskiego rynku usług dodanych i multimedialnych. PMR prognozuje, że na koniec 2011 r. dwie trzecie rynku tych usług reprezentować będzie płatna telewizja.

Na drugim miejscu, pod względem wielkości przychodów, znalazł się mobilny internet. Dynamiczny, choć niższy w porównaniu do lat 2006-2010 wzrost tego segmentu - zdaniem analityków - będzie widoczny także w latach 2011-2015.

Na wszystkie pozostałe usługi dodane telefonii na koniec 2011 r. przypadnie 11 proc. wartości rynku. "W segmencie tym spodziewamy się, że największą część rynku nadal stanowić będą SMS-y typu premium oraz powiązana z nimi tzw. interaktywność w mediach. Są to wszelkiego rodzaju usługi związane z dostępem do płatnych stron internetowych, artykułów, filmów czy też innych usług o podwyższonej wartości (...). W kategorii interaktywności znajdują się natomiast konkursy, loterie, sondy, głosownia, plebiscyty, a także czaty erotyczne, ezoteryczne i inne" - tłumaczą eksperci.

PMR to firma specjalizująca się w dostarczaniu informacji rynkowych oraz usług firmom zainteresowanym Europą Środkowowschodnią. Zatrudnia analityków i ekspertów od m.in. IT, rynku telekomunikacyjnego, farmaceutycznego, budowlanego i handlowego.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 366 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

297 419 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 846 ofert w bazie

2 782 268 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP