Rynek usług dodanych i multimedialnych wart 9,6 mld zł w 2010 r.

Rynek usług dodanych i multimedialnych wart 9,6 mld zł w 2010 r.
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

W Polsce rynek usług dodanych i multimedialnych telefonii, w tym np. mobilny internet czy gry, był wart 9,6 mld zł w 2010 r., czyli o 16,9 proc. więcej, niż rok wcześniej, gdy osiągnął wartość 8,2 mld zł - wynika z raportu firmy analitycznej PMR.

Zdaniem ekspertów, w czasach, gdy do przeszłości należy dynamiczny wzrost rynku podstawowych usług telekomunikacyjnych, coraz większe znaczenie dla operatorów mają usługi dodane i multimedialne np. wideo na żądanie, mobilny internet, konkursy sms-y, czy gry.

"Wzrost odnotowany w ciągu minionych kilku lat uwarunkowany był głównie dynamiką największego segmentu - płatnej telewizji. W przyszłości jednak, z racji szybszej dynamiki wzrostu, coraz większe udziały w rynku usług dodanych i multimedialnych będą zdobywać inne segmenty, jak np. rynek mobilnego internetu" - uważa Zoran Vuckovic, analityk rynku telekomunikacyjnego i IT w PMR, jeden z autorów raportu.

Segment płatnej telewizji stanowi wartościowo największą część polskiego rynku usług dodanych i multimedialnych. PMR prognozuje, że na koniec 2011 r. dwie trzecie rynku tych usług reprezentować będzie płatna telewizja.

Na drugim miejscu, pod względem wielkości przychodów, znalazł się mobilny internet. Dynamiczny, choć niższy w porównaniu do lat 2006-2010 wzrost tego segmentu - zdaniem analityków - będzie widoczny także w latach 2011-2015.

Na wszystkie pozostałe usługi dodane telefonii na koniec 2011 r. przypadnie 11 proc. wartości rynku. "W segmencie tym spodziewamy się, że największą część rynku nadal stanowić będą SMS-y typu premium oraz powiązana z nimi tzw. interaktywność w mediach. Są to wszelkiego rodzaju usługi związane z dostępem do płatnych stron internetowych, artykułów, filmów czy też innych usług o podwyższonej wartości (...). W kategorii interaktywności znajdują się natomiast konkursy, loterie, sondy, głosownia, plebiscyty, a także czaty erotyczne, ezoteryczne i inne" - tłumaczą eksperci.

PMR to firma specjalizująca się w dostarczaniu informacji rynkowych oraz usług firmom zainteresowanym Europą Środkowowschodnią. Zatrudnia analityków i ekspertów od m.in. IT, rynku telekomunikacyjnego, farmaceutycznego, budowlanego i handlowego.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!