Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Sąd: kampania reklamowa Orange wprowadzała konsumentów w błąd

Autor: PAP
15-10-2010 15:15

Kampania reklamowa telefonii komórkowej Orange wprowadzała konsumentów w błąd - wynika z wyroku Sądu Apelacyjnego, który potwierdził decyzję Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

W piątek w komunikacie UOKiK poinformował, że wyrok Sądu Apelacyjnego dotyczy decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z sierpnia 2008 roku. Uznano wówczas, że PTK Centertel (operator sieci Orange) w kampanii "Bliskość tworzy święta" reklamowała promocyjne usługi w czasie świąt, nawiązując do ich tematyki i symboliki, a jednocześnie uniemożliwiała korzystanie z nich w tym okresie. Zdaniem Urzędu, była to nieuczciwa praktyka rynkowa.
W opinii UOKiK, oferta specjalna PTK Centertel "Oferta promocyjna - Wybrane 3 numery" - promowana w ramach prowadzonej kampanii - powinna obowiązywać na takich samych zasadach przez cały rok. Tymczasem nie obowiązuje właśnie w czasie świąt: 24, 25, 26 i 31 grudnia oraz w Nowy Rok.

UOKiK nałożył na spółkę 800 tys. zł kary. W październiku 2009 roku stanowisko Urzędu poparł Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który zdecydował jednak o obniżeniu sankcji pieniężnej do 400 tys. złotych. Spółka odwoła się od tej decyzji do Sądu Apelacyjnego.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 917 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 270 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP