XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

SAP Polska: zmienia się skala projektów IT

SAP Polska: zmienia się skala projektów IT
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

- Rok 2013 był kolejnym rokiem, gdy firmy ostrożnie inwestowały w nowe projekty IT – zauważa Małgorzata Wiśniewska, dyrektor konsultingu SAP Polska. - Powstawały one tam, gdzie mogły zaowocować szybkimi i konkretnymi korzyściami biznesowymi.

Zdaniem naszej rozmówczyni, obecnie maksymalizacja efektywności biznesowej projektów IT jest najważniejszym trendem, który wynika bezpośrednio z faktu, że stale rośnie wiedza i świadomość zarządów o tym, jak IT wpływa na konkurencyjność firm i ich przyszły rozwój.

- Koncentracja na efektywności spowodowała, że zmienia się skala projektów IT – wskazuje Małgorzata Wiśniewska. - Są one krótsze, obejmują mniejsze obszary funkcjonalne, a co za tym idzie, angażują mniejsze nakłady finansowe. Duże projekty IT o szerokim zakresie funkcjonalnym będą się zdarzały, jednakże znacznie rzadziej niż kilkanaście lat temu.

Wśród takich skoncentrowanych funkcjonalnie projektów, przedstawicielka SAP wskazuje wiele ciekawych wdrożeń rozwiązań analitycznych i dziedzinowych, takich jak CRM, SCM, HCM, itd. - W obszarze analityki 2013 był rokiem, gdy na polskim rynku na dobre zagościła technologia in-memory, co było widać na przykładzie zainteresowania platformą SAP HANA – przekonuje Małgorzata Wiśniewska. - Kilka działających wdrożeń i szereg projektów w przygotowaniu potwierdzają, że polskie przedsiębiorstwa doceniają przetwarzanie dużych wolumenów w czasie zbliżonym do rzeczywistego.

Wśród zastosowań dziedzinowych najważniejszym trendem, zdaniem naszej rozmówczyni, jest rosnąca popularność rozwiązań prekonfigurowanych. - Ich wdrożenie może trwać zaledwie kilka tygodni, a to dzięki prekonfiguracji funkcji i parametrów wdrożenia pod kątem osiągnięcia precyzyjnie określonego celu biznesowego w danym obszarze, np. w wybranych aspektach obsługi klienta czy łańcucha logistycznego – wyjaśnia Małgorzata Wiśniewska.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: SAP Polska: zmienia się skala projektów IT

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!