Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Sare powoli rośnie

Autor: wnp.pl (WGK)
16-05-2016 10:13
Sare powoli rośnie
Fot. Fotolia

Sare, spółka technologiczna zajmująca się automatyzacją marketingu i narzędziami wspierającymi sprzedaż, w pierwszym kwartale 2016 osiągnęła skonsolidowane przychody w wysokości 7,7 mln zł. Oznacza to wzrost o 3 proc. - w tym samym okresie w roku 2015 przychody wyniosły 7,4 mln zł. W tym samym tempie wzrósł zysk netto i zwiększył się do 0,56 mln zł wobec 0,54 mln zł rok wcześniej.

– Pierwszy kwartał, mimo iż tradycyjnie bywa bardziej wymagający, zaliczamy do udanych. Odnotowaliśmy wzrost przychodów i zysku netto. Generujemy silne, dodatnie przepływy z działalności operacyjnej. Utrzymujemy doskonałą pozycję finansową – komentuje Tomasz Pruszczyński, prezes spółki Sare.  – Takie zaplecze finansowe pozwala optymistycznie patrzeć na możliwość realizacji naszego planu inwestycyjno-rozwojowego. Raporty ekspertów pokazują ogromny potencjał tkwiący w obszarach rynku, na których się skupiamy – dodaje.
Według opublikowanego 5 maja 2016 roku badania AdEx – realizowanego przez PwC na zlecenie Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska – w roku 2015 reklama online w Polsce wróciła do dwucyfrowej dynamiki, osiągając wzrost na poziomie 20 proc. rok do roku. Wydatki na komunikację cyfrową osiągnęły rekordowy poziom prawie 3,2 mld zł.  Obserwowany jest wzrost znaczenia reklamy graficznej, która zwiększyła swą wartość o 33 proc., a udział o prawie 5 punktów procentowych. Duży wpływ na tempo rozwojowe tego formatu ma wideo online z dynamiką na poziomie 34 proc. oraz reklama w social media, której wartość wzrosła o 141 proc. Eksperci zwracają uwagę na utrzymującą się wysoką trzycyfrową dynamikę wydatków reklamowych w branży urządzeń mobilnych, które wzrosły o 259 proc. i pozyskały 16 proc. tortu reklamowego online.

– Raport z badania AdEx potwierdza słuszność obranego przez nas kierunku rozwoju. Wydatki na reklamę w segmencie mobile wzrosły o imponujące 259 proc. Zdecydowanie jest to jedna ze ścieżek rozwoju, którą chcemy podążać. Pragniemy być beneficjentem tego dynamicznego rynku – mówi Tomasz Pruszczyński. – Z kolei, dzięki realizacji projektu Video Target, chcemy jeszcze bardziej wykorzystać mocny, wzrostowy trend w obszarze reklamy video – dodaje.

Na początku roku, wraz z przejściem na główny arkiet GPW, Grupa Sare określiła kierunki rozwoju. Obok dalszego rozwijania systemów informatycznych i portfolio usług, dzięki projektom takim jak platforma afiliacyjna Video Target czy platforma konsumencka Zrabatowani.pl, Grupa zamierza rozszerzać swoje kompetencje w nowych segmentach: big data i mobile.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 145 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 270 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP