PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Sektor biznesowy jest bardziej perspektywiczny dla rozwiązań ERP, CRM i BI niż publiczny

Autor: wnp.pl (JM)
07-02-2011 08:54

- Jeżeli porównamy sektory publiczny i biznesowy z punktu widzenia dostawcy rozwiązań ERP, CRM i BI, ten drugi jest zdecydowanie bardziej perspektywiczny – uważa Patrycja Ptaszek-Strączyńska członek zarządu Macrologic. - Nawet w czasie dekoniunktury ta optyka nie ulega zmianie.

Zdaniem naszej rozmówczyni, dzieje się tak z kilku powodów. Po pierwsze, dostawcy technologii to firmy nastawione na cel, wynik i sprawność procesową. - Patrząc z tej perspektywy ich cele są koherentne z innymi organizacjami komercyjnymi – mówi Patrycja Ptaszek-Strączyńska. - W tym biznesie klienta pozyskuje się pokazując mu zyski i oszczędności, które wpłyną na wynik finansowy. W przypadku administracji oba parametry nie mają takiej wagi, a często pozostają wyłącznie w sferze deklaratywnej.
Drugą sprawą, którą wymienia przedstawicielka Macrologic, są referencje i doświadczenie, które w biznesie są motorem pozyskiwania nowych klientów. - Firma, która ma wielu rzeczników wśród odbiorców, dość łatwo znajduje nabywców na rynku komercyjnym – uważa Patrycja Ptaszek-Strączyńska. - Klient patrzy na ROI, które osiągają firmy w jego sektorze stosując rozwiązania danego dostawcy. Dlatego sam koszt pozyskania jest sprawą drugoplanową. W przypadku administracji sama forma przetargu, w którym cena gra podstawową rolę, często wyklucza jakość i doświadczenie.

Trzeci aspekt to efektywność prowadzenia projektów. - W biznesie czas ma wymierną wartość, dlatego przedsiębiorstwa solidnie przygotowują się do projektów a racjonalność rozpoczęcia projektu i poszukiwania rozwiązania jest dokładnie omawiana – przekonuje Patrycja Ptaszek-Strączyńska. - Samo rozpoczęcie procedury wyboru jest etapem końcowym procesu. W administracji najważniejszy jest SIWZ i umowa. Tutaj z punktu widzenia urzędnika są skoncentrowane największe ryzyka. Wielokrotnie po rozstrzygnięciu przetargu okazuje się, że sam proces wdrożenia nie jest przygotowany, bo nie zrobiono wstępnej analizy potrzeb, czy nie oceniono na ile procedury wewnętrzne powinny zostać zmienione, aby wdrożenia mogło sprawnie przebiegać, poprzestając na ogólnikach, że ma być nowocześniej i sprawniej.

Czwartym aspektem są koszty. - Patrząc na skalę przygotowań oferty przetargowej okazuje się, że ten sposób pozyskania klienta z punktu widzenia dostawcy technologii jest kilkakrotnie droższy niż na rynku komercyjnym – mówi Patrycja Ptaszek-Strączyńska. - Dodatkowo samo wygranie konkursu ofert nie oznacza wygranej, ponieważ istniej ryzyko procedury odwoławczej, unieważnienia przetargu, co utrudnia planowanie zasobów pracy i generuje dodatkowe koszty.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


52 427 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP