Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Sektor publiczny jest gotowy do zaawansowanych projektów IT

Autor: wnp.pl (JM)
27-12-2010 08:59

- Do tej pory sektor publiczny głównie inwestował we wszechstronny rozwój infrastruktury – sieciowej, bazodanowej, serwerowej – mówi Leszek Winiarski, Presales Engireer, Interactive Intelligence.

Jak wyjaśnia nasz rozmówca, bez modernizacji infrastruktury nie są możliwe udane wdrożenia innowacyjnych technologii, to podstawa, na której trzeba oprzeć każdą aplikację. - Aktualnie duża liczba organizacji ten etap już zamknęła i jest gotowa do zaawansowanych projektów IT – przekonuje Leszek Winiarski.
Jego zdaniem, Unia Europejska faworyzuje projekty przyjazne obywatelom, w których korzyści z wdrożenia danej technologii – dla przykładu – w urzędzie miejskim dla danego interesanta tego urzędu łatwo jest opisać i udowodnić.

- Fundusze dla takich projektów łatwiej jest pozyskać, zatem sektor publiczny jest szczególnie zainteresowany takimi rozwiązaniami jak wielofunkcyjne platformy internetowe umożliwiające samoobsługę, centra kontaktowe zarządzające zgłoszeniami incydentów, systemy monitoringu miasta lub kontroli ruchu – mówi Leszek Winiarski.
Jednak, zdaniem przedstawiciela Interactive Intelligence, w zakresie centrów kontaktowych dla mieszkańców organizacje publiczne są wciąż jeszcze daleko za biznesem. - Podczas gdy biznes od dawna wykorzystuje możliwości oszczędności budżetowych jakie daje zintegrowane, multimedialne centrum obsługi klienta, urzędy wciąż z reguły wymagają od mieszkańców osobistej wizyty i odstania swojego czasu w kolejce do okienka – mówi. - Jednak ten model organizacji pracy będzie powoli ulegał zmianie. Centrum kontaktowe jest technologią tanią i efektywną, przyjazną dla obywateli i automatyzującą pracę urzędników. Wystarczy wyobrazić sobie sytuację, w której wniosek o wydanie prawa jazdy czy paszportu wypełniamy online, otrzymujemy smsowe potwierdzenie przyjęcia wniosku, a po upływie danego czasu urzędnik telefonicznie informuje nas o terminie, w jakim możemy zgłosić się po gotowy dokument. Efektywny system dla centrum kontaktowego upraszcza życie zarówno mieszkańcom jak i urzędnikom.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 750 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP