PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Sektor utilities najczęściej sięga po Unified Communications

Autor: wnp.pl (JM)
19-06-2012 08:50

- Dla firm komunikacja jest podstawą prowadzenia swoich procesów biznesowych, a wybierane rozwiązania muszą spełniać coraz to nowe oczekiwania i wymagania użytkowników - zwraca uwagę Paweł Dybała, konsultant rozwiązań systemowych, Siemens Enterprise Communications. - Dlatego też zauważalna jest bardzo duża popularność systemów Unified Communications.

Nasz rozmówca wskazuje, że zalety wynikające z zastosowania tej technologii, takie jak ograniczenie kosztów, zwiększenie produktywności i ochrona inwestycji, najszybciej dostrzegły największe korporacje.
- Najczęściej rozwiązania Unified Communications stosują firmy, w których projekty często prowadzone są przez zespoły znajdujące się w różnych siedzibach lub złożone z pracowników z różnych podmiotów współpracujących - opisuje Paweł Dybała. - Wtedy narzędzia do jednoczesnej pracy nad wspólnym dokumentem, tele- i wideokonferencji czy elastyczne zarządzanie dostępnością osób danego zespołu projektowego są na wagę złota. W tym zakresie najczęściej z narzędzi Unified Communications korzystają firmy z sektora utilities (energetyka, ciepłownictwo, gazownictwo), bankowego oraz FMCG.

Duże firmy sektora przemysłowego, inwestując w nowoczesne technologie komunikacyjne, chcą w pierwszej kolejności wykorzystać już istniejącą infrastrukturę IT. - Wdrażając kompleksowe rozwiązanie UC, które obejmie swoim zasięgiem każdy dział przedsiębiorstwa, wspiera technologię VoIP oraz TDM, planuje się kolejne kroki migracji do docelowej nowoczesnej architektury rozwiązania - wyjaśnia nasz rozmówca. - Wprowadzane zmiany nie mogą wpłynąć na ciągłość komunikacji wewnętrznej i z partnerami biznesowymi.

Wymagania względem funkcjonalności rozwiązania różnią się w zależności od wielkości firmy, ilości oddziałów, typu prowadzonej działalności. Jednak w większości przypadków od UC oczekuje się poprawy produktywności, przyspieszenia procesu decyzyjnego i większej mobilności użytkowników. - Mile widziana jest możliwość integracji z istniejącym środowiskiem biznesowym firmy, np. z systemami CRM czy pocztą e-mail - radzi Paweł Dybała. - Idealnym wyjściem jest zastosowanie jednolitego i otwartego rozwiązania, OpenScape UC Application, które można elastycznie skalować do potrzeb każdego przedsiębiorstwa. Najczęściej implementuje się funkcjonalności zunifikowanych konferencji (audio/wideo/web) oraz aplikacje wprowadzające mobilność użytkowników.

Z kolei małe i średnie przedsiębiorstwa, chcąc sprostać zmiennym warunkom prowadzenia biznesu, potrzebują elastycznej i nowoczesnej platformy komunikacyjnej. - Zapotrzebowanie jest wysokie, natomiast zestaw funkcji UC jest dobierany indywidualnie, w zależności od profilu działalności firmy - wyjaśnia Paweł Dybała. - W większości wdrożeń najczęściej implementowane są konferencje WEB oraz unifikacja kanałów multimedialnych z aplikacją klienta poczty e-mail. Standardem natomiast jest obsługa statusu użytkowników systemu z wykorzystaniem funkcjonalności UC dla smartfonów, czyli dostępność połączona z mobilnością użytkownika UC.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


52 390 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP