PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

SHH: kładziemy nacisk na dobre rozpoznanie potrzeb klienta

Autor: WNP.PL (PSZ)
23-06-2014 10:57
SHH: kładziemy nacisk na dobre rozpoznanie potrzeb klienta

Ewa Durajczyk-Starościak, Kierownik Działu Realizacji Projektów w SHH

fot. SHH

O najważniejszych aspektach projektów informatycznych z punktu widzenia klienta rozmawiamy z Ewą Durajczyk-Starościak, kierownikiem Działu Realizacji Projektów w SHH.

Jak powinna wyglądać organizacja prac przy projektach GIS, by zapewnić klientowi jak największe korzyści z przedsięwzięcia?
- Kiedy rozpoczynamy wdrożenie u klienta, to jest ono efektem konkretnych potrzeb, które już wcześniej zostały zidentyfikowane, albo szczegółowo rozpoznajemy te potrzeby, tak w obszarze biznesowym, jak i w obszarze danych. Tak więc gdy potrzeby klienta są już znane, to sprawdzamy jakimi zasobami dysponuje, w jakim kierunku jego organizacja będzie się rozwijała, jakie są kluczowe obszary jego działalności i w jaki sposób zastosowanie systemów informacji przestrzennej może wspomagać procesy biznesowe klienta.

Czyli za każdym razem skupiacie się przede wszystkim na zidentyfikowaniu potrzeb danego klienta?

- Tak, bo szczególnie w obszarze biznesowym informacje o charakterze przestrzennym powinny być adaptowane do specyficznych potrzeb i w zależności od tego, jakiego mamy klienta - dane te powinny zostać odpowiednio zaadresowane.

Przykładowo, jeśli mówimy o PKP Polskich Liniach Kolejowych, to kluczem do nawigacji po danych przestrzennych jest system referencyjny w postaci kilometracji linii kolejowych.

Kiedy realizowaliśmy projekt dla Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, który wiązał się z tematyką cieków wodnych, nawigacja dotyczyła rodzaju zlewni, cieków, zbiorników wodnych i ich parametrów.

Jeszcze inne dane odgrywały istotną rolę w przypadku wdrożenia, które wykonaliśmy dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego. Tam dane o charakterze przestrzennym były adaptowane na potrzeby obwodów łowieckich, by mogły służyć do celów kontrolnych przy okazji wypłaty odszkodowań. Dane te bazowały na różnych elementach związanych z odniesieniem przestrzennym, nie tylko w rozumieniu współrzędnych geograficznych. W przypadku obwodów łowieckich cały istotny element związany z przestrzenią miał charakter opisowy. Granica między tymi obwodami biegła przykładowo południowym brzegiem rzeki, później zmierzała na północ koło jakiejś latarni, a następnie biegła granicą lasu. W taki opisowy sposób uzyskiwaliśmy na koniec faktyczną mapę i pewną geometrię przebiegu tych granic. Potrzebna była jednak tutaj analiza różnego rodzaju dokumentów i punktów odniesienia. I ten przypadek pokazuje jak istotne jest posiadanie kadry, która ma właściwe kompetencje do wyciągania odpowiednich wniosków z analizy takiej dokumentacji.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 969 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP