XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Sieci komórkowe dopieszczą starych klientów

Sieci komórkowe dopieszczą starych klientów
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Koniec lekceważenia już raz złowionych klientów? Operatorzy komórkowi zdali sobie wreszcie sprawę, że dopieszczanie tylko nowych klientów to strategia bez przyszłości - informuje Gazeta Wyborcza.

- Kilka miesięcy temu podczas rozmowy z konsultantką na infolinii usłyszałam, że ma ona za zadanie werbować nowych klientów, a telefony od osób już złowionych możliwie długo ignorować - opowiada gazecie Magda Borowik, analityk telekomunikacyjny IDC Polska.

Jak pisze "GW", takie podejście obowiązywało na zdominowanym przez trzech operatorów rynku przez długie lata. To na szczęście się kończy. Czemu? - Kto chciał komórkę mieć, już ją ma. Niektórzy nawet dwie. W kraju, gdzie niemal 100 proc. obywateli korzysta z komórki, nie da się już zdobyć zbyt wielu nowych użytkowników - wyjaśnia Borowik.

Stosunek sprzedanych kart SIM do liczby mieszkańców w ubiegłym roku wynosił w Polsce 108,6 proc. Zdaniem Urzędu Komunikacji Elektronicznej należy od tego odjąć blisko 17,7 proc. kart, które zostały aktywowane, ale nie są używane.

- Różnica w traktowaniu nowych i starych klientów będzie się zacierać, a oferta konieczna dla pozyskania klienta będzie musiała być coraz bogatsza - uważa Paweł Puchalski, analityk telekomunikacyjny DM BZ WBK.

Znaczy to tyle, że operatorzy będą musieli dawać coraz więcej, aby złowić nowego klienta, i coraz więcej, aby utrzymać starego - wyjaśnia dziennik.

Gazeta podkreśla, że wśród największych graczy zmianę filozofii najlepiej ostatnio widać w Orange. Tylko w ciągu ostatnich kilku tygodni spółka stworzyła dwie oferty promujące zarówno stałych abonentów, jak i wieloletnich użytkowników kart pre-paid.

Zdaniem analityków, z którymi rozmawiała "Gazeta", walka o utrzymanie starego abonenta dopiero się zaczyna. Zwłaszcza że konkurencja na rynku będzie się zaostrzać. Najpóźniej w przyszłym roku na rynku pojawi się piąty i szósty operator telefonii komórkowej CenterNet oraz Mobyland.

Pierwsza spółka zależna od MNI Midas, giełdowego potentata Romana Karkosika, podpisała kilka dni temu umowę na korzystanie z sieci Centertela - tak aby wystartować, zanim postawi własne maszty nadawcze. W ciągu pięciu lat sieć chce mieć 2,5 mln abonentów. Mobyland to z kolei konsorcjum z udziałem m.in. włoskiego koncernu telekomunikacyjnego Eutelia.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Sieci komórkowe dopieszczą starych klientów

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!