PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Sieci komórkowe dopieszczą starych klientów

Autor: Gazeta Wyborcza
10-08-2008 20:34

Koniec lekceważenia już raz złowionych klientów? Operatorzy komórkowi zdali sobie wreszcie sprawę, że dopieszczanie tylko nowych klientów to strategia bez przyszłości - informuje Gazeta Wyborcza.

- Kilka miesięcy temu podczas rozmowy z konsultantką na infolinii usłyszałam, że ma ona za zadanie werbować nowych klientów, a telefony od osób już złowionych możliwie długo ignorować - opowiada gazecie Magda Borowik, analityk telekomunikacyjny IDC Polska.
Jak pisze "GW", takie podejście obowiązywało na zdominowanym przez trzech operatorów rynku przez długie lata. To na szczęście się kończy. Czemu? - Kto chciał komórkę mieć, już ją ma. Niektórzy nawet dwie. W kraju, gdzie niemal 100 proc. obywateli korzysta z komórki, nie da się już zdobyć zbyt wielu nowych użytkowników - wyjaśnia Borowik.

Stosunek sprzedanych kart SIM do liczby mieszkańców w ubiegłym roku wynosił w Polsce 108,6 proc. Zdaniem Urzędu Komunikacji Elektronicznej należy od tego odjąć blisko 17,7 proc. kart, które zostały aktywowane, ale nie są używane.

- Różnica w traktowaniu nowych i starych klientów będzie się zacierać, a oferta konieczna dla pozyskania klienta będzie musiała być coraz bogatsza - uważa Paweł Puchalski, analityk telekomunikacyjny DM BZ WBK.

Znaczy to tyle, że operatorzy będą musieli dawać coraz więcej, aby złowić nowego klienta, i coraz więcej, aby utrzymać starego - wyjaśnia dziennik.

Gazeta podkreśla, że wśród największych graczy zmianę filozofii najlepiej ostatnio widać w Orange. Tylko w ciągu ostatnich kilku tygodni spółka stworzyła dwie oferty promujące zarówno stałych abonentów, jak i wieloletnich użytkowników kart pre-paid.

Zdaniem analityków, z którymi rozmawiała "Gazeta", walka o utrzymanie starego abonenta dopiero się zaczyna. Zwłaszcza że konkurencja na rynku będzie się zaostrzać. Najpóźniej w przyszłym roku na rynku pojawi się piąty i szósty operator telefonii komórkowej CenterNet oraz Mobyland.

Pierwsza spółka zależna od MNI Midas, giełdowego potentata Romana Karkosika, podpisała kilka dni temu umowę na korzystanie z sieci Centertela - tak aby wystartować, zanim postawi własne maszty nadawcze. W ciągu pięciu lat sieć chce mieć 2,5 mln abonentów. Mobyland to z kolei konsorcjum z udziałem m.in. włoskiego koncernu telekomunikacyjnego Eutelia.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

22 344 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

723 400 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 999 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP