PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Sieci społecznościowe - nisza dla firm telekomunikacyjnych

Autor: wnp.pl (Piotr Stefaniak)
13-07-2010 11:20
Sieci społecznościowe - nisza dla firm telekomunikacyjnych

W ostatnich latach nastąpił gwałtowny wzrost zainteresowania serwisami społecznościowymi. Pomimo dużych możliwości, jakie zapewnia ta komunikacja, tylko część firm telekomunikacyjnych zainteresowała się już tymi serwisami, jednak ich działalność ogranicza się głównie do partnerstwa z portalami.

Wyzwania, jakie mogą napotkać operatorzy wkraczając na obszar Social Networking, to przede wszystkim konkurencja ze strony samych sieci społecznościowych, a także konieczność radzenia sobie ze zmiennymi, trudnymi do przewidzenia zachowaniami konsumentów - piszą autorzy analizy firmy doradczej Capgemini. Z drugiej strony, warte przemyślenia są takie korzyści, jak nowe źródła przychodów, w tym dzięki zwiększeniu transmisji danych i to przy niskich nakładach kapitałowych po stronie operatora.
Według Capgemini, o ile model „online social networking” nie jest atrakcyjny, ze względu na dużą liczbę subskrybentów nie zważających na sposób połączenia z serwisem, a także na globalny zasięg dotychczasowych liderów rynku, to powstająca przestrzeń mobilnych sieci społecznościowych powinna wykorzystać atuty po stronie telekomunikacyjnej. Do niewątpliwych korzyści możemy zaliczyć: łatwy dostęp do książki adresowej telefonu, możliwość lokalizacji i własną markę. Capgemini rekomenduje, aby firmy telekomunikacyjne nie opóźniały swego wejścia do w ten sektor usług i szybko przejęły rolę jego integratora.

Dodatkowe funkcjonalności, takie jak zwiększenie możliwości książki adresowej czy usług opartych na lokalizacji, powinny być wprowadzane stopniowo, w kierunku aplikacji dostępnych obecnie w Internecie. Firmy telekomunikacyjne powinny zdecydować o optymalnym połączeniu źródeł przychodów takich jak: reklama lokalna, mikropłatności, ogłoszenia i abonament - w zależności od typu sieci społecznościowej jaką postanowią stworzyć.

Z analizy wynika też, że w okresie marzec-maj 2009, w porównaniu do analogicznego okresu z 2008 r., liczba użytkowników telefonów komórkowych, którzy korzystali z sieci społecznościowych, wzrosła o 150 proc. W 2009 r. 33 proc. łącznych wpływów sieci społecznościowych w USA pochodziło z usług płatnych, takich jak składki członkowskie, dodatkowe opłaty członkowskie - Premium i towary wirtualne. Badania wskazują też, że prawdopodobieństwo opłacenia usług internetowych jest 2,5 razy wyższe w przypadku użytkowników telefonii mobilnej niż stacjonarnej.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 151 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP