Skype rzuca kolejne wyzwanie tradycyjnym telekomom - najpopularniejszy na świecie komunikator internetowy chce podebrać im klientów korporacyjnych
Skype chce teraz sięgnąć po średniej wielkości firmy i te nieco większe. W poniedziałek ruszyła zamknięta wersja beta nowego oprogramowania - "Skype for SIP for Business". W skrócie: pozwoli ono na podłączenie Skype'a bezpośrednio do central telefonicznych opierających się na protokole SIP, które coraz częściej instalują u siebie firmy. Np. według danych firmy IDC tylko w 2008 r. podłączono pół miliona takich central.
Co to zmieni? Pracownicy będą mogli dzwonić przez Skype'a z telefonów na swoich biurkach, a nie przez komputer albo telefony internetowe.
Cen połączeń w usłudze biznesowej Skype na razie nie ujawnia. Z nieoficjalnych źródeł wiadomo, że za minutę połączenia z numery stacjonarnymi i komórkami spółka będzie pobierała 2,1 centa - czytamy w "GW".
Co istotne, na numery w biznesowym Skype'ie każdy z użytkowników komunikatora będzie mógł dzwonić za darmo (będą odpowiednikiem infolinii 0-800). Nie będą jednak działały - podobnie jak w przypadku tradycyjnego Skype'a - numery alarmowe.
Skype chce przy okazji zmienić swój wizerunek, w tym logo.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Skype sięga po klientów biznesowych