Innowacyjność - słowo-wytrych od lat odmieniane w Polsce przez wszystkie przypadki przy lada okazji. A realia? Mimo pewnego postępu i wyspowych osiągnięć, wciąż w europejskich klasyfikacjach wypadamy słabo.
A przecież działa sporo programów wsparcia, widać oczekiwanie na nowe firmy i fundusze unijne, które powinny dać silny impuls do innowacji - na miarę tego, który doprowadził do modernizacji infrastruktury drogowej…
Do raportu!
Według GUS, innowacje w latach 2012-14 wprowadziło 18,6 proc. przedsiębiorstw przemysłowych i 12,3 proc. firm usługowych w Polsce. Wydatki na tego rodzaju działalność wyniosły dwa lata temu (nie ma jeszcze nowszych danych) prawie 22,6 mld zł w sektorze przemysłowym i niecałe 13 mld zł w usługowym. Co więcej, tylko część z tych nakładów stanowiły inwestycje w nowoczesne rozwiązania; pozostałe finansowały jedynie ulepszanie produktów i usług.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Słowa kontra realia