Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Smart’owni konsumenci zmieniają rynek konsumpcyjny

Autor: wnp.pl (Piotr Stefaniak)
26-01-2012 15:58

Biznes nie nadąża za zmianami na rynku telefonii mobilnej i nowymi możliwościami, jakie ona niesie, nie potrafi też przekuć nowych oczekiwań konsumentów na pieniądze.

To główny wniosek, płynący z piątego raportu KPMG „Consumers&Convergence. Zintegrowany styl życia.” Wzięło w nim udział 9600 osób z 31 krajów, w tym 300 z Polski, które aktywnie korzystają z technologii cyfrowych i Internetu, tj. równocześnie z: komputera osobistego, przenośnego, telefonu komórkowego, smartfonu i tabletu.
W ciągu ostatnich 5 lat konsumenci ci radykalnie zmienili swoje preferencje oraz zwyczaje. Aż 86 proc. z nich codziennie korzysta z sieci społecznościowych, a 7 na 10 osób kupiło już za pośrednictwem Internetu bilet lotniczy lub pobyt wakacyjny.

Polscy konsumenci w zasadzie nie odbiegają pod względem zachowań od „średniej” światowej, z dwoma wyjątkami.

- Z powodu niższych średnich dochodów, są wrażliwi na cenę i mniej wykorzystują smartfonów i tabletów, niż w krajach zachodnich – ocenia Jan Karasek, dyrektor w KPMG. - W Polsce jest też mniejsza podaż niektórych towarów i usług, łącznie z załatwianiem spraw w publicznych urzędach.

Wyzwania

Wyraźnie widać zachodzące dwie tendencje. Z jednej strony, zmniejsza się znaczenie rola komputera stacjonarnego w dostępie do zasobów sieci, a z drugiej - czas poświęcany na przeglądanie tych zasobów, ale dzięki mobilnej technologii dostępu (telefony komórkowe, tablety). Wzrasta rola równoległego korzystania w wielu „ekranów” na raz, nawet czterech jednocześnie.

- Wyzwaniem dla przedsiębiorców stał się niewykorzystany potencjał czasu, poświęcanego przez konsumentów, w tym w sieciach społecznościowych – powiedział podczas konferencji prasowej Jerzy Kalinowski, partner i szef grupy doradczej w sektorze nowych technologii, telekomunikacji i mediów w Europie Wschodniej i Centralnej w KPMG. – Konsumenci są zdecydowanie bardziej zaawansowani niż przedsiębiorcy w wykorzystaniu tych sieci, nadal też nie znaleziono skutecznego modelu dla konwersji na przychody relacji konsumentów z sieciami społecznościowymi.

Warunkowa akceptacja reklam

Z raportu KPMG wynika, że wzrasta poziom akceptacji dla reklamy w Internecie czy telefonach komórkowych. Prawie dwie trzecie konsumentów (o ponad 10 pkt. proc. więcej niż 3 lata temu), wskazało gotowość do odbioru reklamy w kanale elektronicznym, jednak pod warunkiem otrzymania określonych benefitów – np. promocyjnych cen w sklepach detalicznych, gier lub usług informacyjnych.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 750 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP